ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Онлайн продажбите на Черния петък достигнаха нов рекорд тази година, тъй като предпазливите заради пандемията американци предпочетоха да пълнят виртуалните си колички вместо истинските, предаде „Асошиейтед прес”, цитирана от „Динюз”.
Потребителите са похарчили според оценки 9 млрд. долара в американски търговски платформи по време на Черен петък, по данни на „Адоби аналитикс” (Adobe Analytics). Това е повишение с 22 процента спрямо предишния рекорд от 7,4 млрд. долара, поставен на 2019 година.
Анализаторската компания очаква предстоящият Кибер понеделник да бъде денят с най-големи онлайн продажби в историята на САЩ и на него да бъдат похарчени между 10,8 млрд. долара и 12,7 млрд. долара.
Сред причините за рекордните суми е фактът, че хората вече купуват по интернет и неща като хранителни стоки и алкохол, с които по-рано се снабдяваха от физическите магазини, отбелязва „Адоби”. Колкото до по-традиционните подаръци, сред най-популярните продукти са конструкторите „Лего” (Lego), слушалките „ЕърПодс” (AirPods) на „Епъл” (Apple), телевизори „Самсунг” (Samsung) и видео игри.
От подема в онлайн търговията спечелиха както големи търговски вериги като „Уолмарт” (Walmart) и „Таргет” (Target), така и малки търговци, отчита „Адоби”.
Продажбите на големите магазини са скочили с 403 процента в Деня на благодарността и на Черния петък спрямо средното дневно ниво за октомври. Увеличението при продажбите на малките магазини е сходно - 349 процента.


