Македонските собственици на бизнеса го продават на неизвестната Kingsbury Corporation
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Нов собственик ще имат ресторантите на световната верига за бързо хранене McDonald's в България. Дружеството Kingsbury Corporation планира да купи регистрирания в Холандия Sunfoods Holding, който от своя страна контролира българския лицензиант на марката "Сънфудс България". Това става ясно от подаденото уведомление в Комисията за защита на конкуренцията, съобщава capital.bg.
Подробности за стойността на сделката не са посочени, а всичко, което се знае за бъдещия собственик, е, че няма връзка с този бизнес. Дружеството работи в областта на възобновяемите енергийни източници чрез свързани предприятия.
Съобщението за предстоящата продажба идва само няколко седмици след като името на американската верига попадна във фокуса на медиите в Македония - в средата на май ресторантите на McDonald's там са били изненадващо затворени. И макар на пръв поглед между двете събития връзка да няма, запознати твърдят, че нишката на сделката за българските заведения може да води до западната ни съседка. Основания за това дава фактът, че има съвпадение на лицензиантите на марката в България и в Македония. И ако зад затварянето на ресторантите там стоят разногласия с американския собственик на бранда, проблемът би могъл да прескочи границата насам. А сделката може да е неговото разрешаване.
В продължение на повече от десет години McDonald's Corporation управляваше сама бизнеса си в България чрез компанията "Макдоналдс България". През 2006 г. обаче американската корпорация предприе нова стратегия и въведе лицензионна структура (Developmental Licensee). Това е форма на франчайзинг, с която се дава право на различни партньори да оперират ресторанти с марката. Срещу това те се ангажират да развиват бранда със собствени инвестиции и да заплащат възнаграждение на корпорацията (процент от продажбите) за отдаденото право на ползване на търговската й марка. В същото време лицензиантите ползват цялото ноу-хау на корпорацията във всички области - обучение и оперативна дейност, маркетинг и реклама, снабдяване и оборудване.
Ресторантите на McDonald's в България са с годишни приходи от почти 70 млн. лв.


