Родители и учители критикуват „роботизираното“ оценяване на учениците
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Във Великобритания родители и учители са недоволни от автоматизираната система за оценяване знанията на учениците, изготвяна от компютър, съобщава The Guardian. Преди това се е правело от учителите, които собственоръчно оценявали в края на годината всеки ученик, изготвяйки ръчно написано резюме. Сега, според новите правила, това се прави от специален софтуер, който, според оплакванията на родителите, клиширано предава изводите за успеваемостта на учениците.
Първоначално се предполагало софтуерът да помогне за облекчаване работата на преподавателите. Но, отбелязват родителите, изводите на компютъра не дават подробности за успеваемостта на децата, както и за трудностите, с които се сблъскват. Освен това програмата много често бърка пола, класа, предметите на учениците и допуска правописни и граматически грешки.
Недоволни от програмата са и самите учители. И макар да признават, че и те не винаги пишат оценката си за представянето на всеки ученик поотделно, от асоциацията на учителите отбелязват, че технологията може да е от помощ на учителите, но никога няма да може да замени личното отношение към всяко отделно дете.