ГОРЕЩО
ОТ ПОСЛЕДНИТЕ МИНУТИ! Тристранката се разбра за бюджета за догодина
САМО В ПИК! Калин Каменов с подробности за грозната провокация на "Възраждане" пред дома му: Било е сбирщина на хора с всякакви комплекси. Нови избори може да са пагубни за държавата (ВИДЕО)
Атанас Зафиров: Искаме Европа, която обединява, а не разделя
Желязков: Нямаме право да напуснем кораба в този критичен за страната момент!
Киро и Божанов са на седмото небе! Делото срещу тях за изнудване и заплахи е в ръцете на любим съдия на ППДБ
По-наблюдателните дори разпознаха, че розата в новото лого, рекламиращо туризма, е същата като червената роза на емблемата на БСП.
Проектът за изготвянето на новия бранд струва 1, 4 млн. лв. и е финансиран от Оперативна програма “Регионално развитие”. Всеки ангажиран в туристическия бранш ще може да избере от 10 различни подбранда, в които са стилизирани най-важните черти на българския туризъм.
Проблемът дойде часове след публичното оповестяване на новото лого на България заради масово неодобрение от страна на хората. Поводът - избраните и неподходящо стилизирани символи в логото и брандовете, които ще рекламират туризма в България.
Новото лого и слоган "Открий и сподели" имат за цел да рекламират България като привлекателна туристическа дестинация. Много бързо обаче в социалните мрежи разкриха, че снимките, използвани за брандовете за различни видове туризъм, са взети от сайтове с бази данни за снимки и към тях са прилепени образи, свързани с България.
"За новия бранд на България не се показват пейзажи или конкретни места. Това не са рекламни, а презентационни визии". Така коментираха от "Обединение за бранд България" зараждащия се скандал около новия бранд на страната ни.
От консорциума коментираха скандала с новото лого така:
"В материалите, разпространени заедно с информацията за бранда, са използвани илюстрации, демонстриращи конкретни приложения на логата в различни варианти. За тези приложения се използват снимки, показващи конкретни продукти – чанта, топка, бутилка, автобус, шезлонг и т.н. Тяхната цел не е да показват пейзажи или конкретни места.
Това не са рекламни, а презентационни визии, чиято цел е да се представят логата в естествена среда и да демонстрират възможностите за техните приложения. Стандартно в практиката за демонстрирането на конкретни приложения на лога в рекламните агенции е да се използват готови снимки, чиято цел е единствено да се демонстрират различните възможни приложения на знаците".
За разлика от президентския скандал, според разработчиците на логото в този случай всички използвани снимки са с уредени права.
В официалното писмо, изпратено до медиите пише, че "логото и слоганът са само една малка част от всичко, което е направено по проекта. Най-съществената част е цялостна стратегия за бранд на България и интегрирани подбрандове за 10 вида туризъм (Морски ваканции, Планински и ски ваканции, Балнео, СПА и уелнес, Културен туризъм, Делови пътувания и събития, Еко и селски почивки, Приключенски пътувания, Спорт и голф, Вино и гурме, Градски почивки)".
Позиционирането на бранд България цели да изведе страната от едностранното възприятие като слънчева морска дестинация. Избраната концепция е най-харесваната и най-запомняща се на всички 12 пазара, където е била тествана и буди най-точни асоциации, свързани със страната ни, уверяват още създателите.
Анализите на екипа, работил по създаването на логото показват, че 90% от чужденците са удовлетворени от почивката си у нас, а 80% отново биха посетили страната ни, защитиха логото и от икономическото министерство.
Затова визуалните елементи на бранд "България" интегрират символите на слънце и цвете. Те са разположени в различни комбинации с други символи, представящи възможностите на страната ни като туристическа дестинация.
Има множество елементи в самото лого, които отразяват многоообразието от възможности на България в областта на туризма, похвалиха се от министерството.
А въвеждането на новата бранд стратегия след 5 години ще увеличи броя на туристите, посетили страната ни с 25%, сигурни са от министерството. препоръчано


