Вход
София
Времето в София 7 o C

САМО В ПИК: Ето кой е обвиненият за смъртта на 20 души в кървавото меле край Своге шеф на "Трейс" - инж. Бисер Иванов е част от кохортата военни в строителния холдинг

САМО В ПИК: Ето кой е обвиненият за смъртта на 20 души в кървавото меле край Своге шеф на "Трейс" - инж. Бисер Иванов е част от кохортата военни в строителния холдинг

на 18.04.2019
79878
31
САМО В ПИК: Ето кой е обвиненият за смъртта на 20 души в кървавото меле край Своге шеф на "Трейс" - инж. Бисер Иванов е част от кохортата военни в строителния холдинг
Автор: ПИК
18.04.2019
31
79878

Инж. Бисер Иванов е обвиненият от прокуратурата шеф в "Трейс", показа проверка на ПИК. Той е изпълнителен директор на "Трейс София" и именно в качеството му на такъв е привлечен към разследването за смъртта на 20 души в кървавото меле край Своге, върху пътя ремонтират от строителния холдинг, както първо медията ни съобщи и показа на живо по ПИК TV по-рано днес.

Бисер Иванов е с мярка за неотклонение гаранция от 15 хил. лв., а останалите двама обвинени от компанията, които са на по-ниско ниво - с по 2000 лв., съобщиха от прокуратурата. 

ПИК публикува няколко подробни разследвания, касаещи връзките на "Трейс" с властта и съмненията, че заради топли отношения с президентството, компанията може да се размине с обвинения, посочени в сигнали до медията ни.

Прокуратурата обаче показа, че е напълно независим политически орган и не се поколеба след подробно разследване и петорна експертиза, която показа, че "Трейс" е сложила по-евтини материали и ще се проверява дали е спестила около 2 млн. лева от гаранцията, да обвини босове от фирмата. 

Медията разкри още преди месеци, че куп особени връзки с политици и военни изплуват около дейността на строителния конгломерат „Трейс Груп Холд“.

В началото на своя възход в ремонта и строежа на пътища из цяла България дружеството е солидно подпомогнато от няколко ключови сделки в сферата на отбраната. Става дума за десетки милиони, получени от военни проекти през от 2000 г. до 2007 г.

Именно по това време се укрепват и връзките на прохождащата тогава строителна компания с ключови военни фактори. Сред тях впечатляват индиректни контакти с настоящия президент Румен Радев и още куп ключови военни. Връзките са лесно проследими, дори само от официалните данни около израстването на „Трейс“.

Сред бившите военни, които на талази акостират в „Трейс“ е обвиненият днес от прокуратурата Бисер Иванов. Той от години е шеф на фирмата „Трейс Своге“, около която се завихри аферата за некачествен ремонт след трагедията с 20 трупа при зловещата катастрофа край Своге в края на август миналата година (ВИЖТЕ В ОЩЕ ПО ТЕМАТА).

Бисер Иванов е възпитаник на Висшето военно строително училище "Л. Каравелов". Там е завършил и друг директор в холдинга „Трейс“ – инж. Боян Делчев.

Когато през 1996 г. настъпва времето на масовата приватизация, едни от водещите български пътни специалисти - старозагорецът Николай Михайлов и мениджърът Красимир Илиев, създават Приватизационния фонд “Пътища”, преименуван две години по-късно на Холдингово дружество “Пътища”. Холдингът бързо събира под крилото си огромен брой строителни фирми от цяла България. Конгломератът избистря облика си около 2000 г. и в него остават само пътно-строителните дружества - старозагорската “Пътстройинженеринг” с изпълнителен директор доц. д-р инж. Михайлов от старозагорското село Мъдрец.

Нейни собственици са Холдингово дружество “Пътища” с 59,51% и фирмата на Николай Михайлов “Трейс” с 37,04%. Останалите 3,45% от “Пътстройинженеринг” са на физически лица.

Именно тази компания пробива в получаването на обществени поръчки в края на управлението на кабинета на Иван Костов. Ключово за запазените и до днес връзки сред военни и политици е преоборудването по натовски стандарти на аеропортовете в Крумово и Граф Игнатиево.

По това време един от командирите на базата е именно настоящият президент Румен Радев.

Около поръчката се заформя истинска афера, която е разследвана, след като стана ясно, че тогавашният военен министър Бойко Ноев не е спазил доста условия по провеждането на конкурса.

Например предложената от „Пътстройинженеринг“ най-ниска оферта от 11,8 млн. лв., с която изпреварва в надпреварата „Главболгарстрой“, набъбва на цели 23 млн. лв., които отбранителното министерство щедро наляло в касата на дружеството на Николай Михайлов, пише тогава в.“Банкер“. Проведените разследвания обаче стигат до задънена улица и едва ли е случайно.

Връзката и тук датира още от 2001 г. Тогава в старозагорската фирма на Михайлов акостират куп бивши офицери, близки на члена на комисията, избрала кой ще ремонтира „Граф Игнатиево“ - Филип Господинов и на самия министър Ноев. Затова и не било случайно, че в офертата на „Пътстройинженеринг“ цената на проектирането от 3 млн. лв. била така шеметно висока.

„Предполага се, че тъй като се плаща за спешно проектиране, в тези 3 млн. лв. били включени и комисионните благодарности за спечелената държавна поръчка“, пише тогава „Банкер“.

Оказва се, че след приключването на ремонта на „Граф Игнатиево“ във фирмата и нейните дружества на високи позиции започват да бъдат назначавани пенсионирани полковници. Ключов сред тях е о.з полк. Иван Христов, който става административен директор. Справка на ПИК сочи, че и в момента той е директор административна дейност и управление на персонала в „Трейс Груп Холд” АД, а миналата година става и член на Съвета на директорите на „Трейс Ямбол“ АД, дъщерно дружество на „Трейс Груп Холд“ АД.

Именно о.з. полк. Иван Христов е топлата връзка на „Трейс“ с кръга „Капитал“ и „Да, България“, през ген. Стоименов до президента Румен Радев. Според сигнала до ПИК Иван Христов живее на семейни начала от доста години с члена на националния съвет на партията на Христо Иванов - Антонина Душева. Тя от своя страна е част от кантората на Калоян Янков, който пък е член на Изпълнителния съвет на партията.

„При създаването на партията бившите костовисти Христов и Михайлов решават да внедрят свои хора на високи позиции в партията, които да бъдат достатъчно близки и под контрол. А помощта от „Трейс“ към партията е завоалирана с плащания на адвокатски хонорари към Антонина Душева и вероятно с премии към Иван Христов и получаване на нереално високи заплати - около 10 000 лева на месец от него“, пише в сигнала до ПИК.

Съмнително е и акостирането на още куп военни в строителната компания в периода 2001 г. до 2007 г. Ключово е това на о.з. Теодор Одрински, който в момента е председател на Съвета на директорите на „Трейс Сърбия“ АД – компанията, която строи пътищата по предприсъединителни еврофонде в съседката ни.

Одрински е изключително близък и политически съратник на бившия военен министър Николай Цонев и бе член на изпълнителното събрание на партията му „Нова алтернатива“. Цонев пък е сочен за приближен на президентската администрация на Радев, тъй като е близък с доста от военните, попаднали в екипа на държавния глава и най-вече на шефа на НСО ген. Данчо Дяков.

Приятелят на Румен Радев Дяков пък от друга страна е и състудент от военната академия и близък семеен приближен на гореспоменатия о.з. Иван Христов, което съвсем позиционира „Трейс“ в орбитата на военните и властта.

В този кадрови контекст едва ли е случаен възходът на строителната компания по времето на кабинета на Костов чак до този на Тройната коалиция, в която военен министър е Николай Цонев. Тогава фирмата на Михайлов печели и други апетитни поръчки по време на гореспоменатия Филип Господинов, докато ръководи дирекция "Военна инфраструктура", през която минават конкурсите по Закона за обществените поръчки, организирани от министерството.

Като например ремонта и реконструкцията на поделението в „Горна баня“ за 5 млн. лв. през 2002 г., в която също участва „Трейс“ заедно с „Пътстрой“ и „Технопътстрой“.

Собственикът на последната - Йордан Георгиев Йорданов, се явява мажоритарен собственик и в ямболското дружество „Пътстрой“, но по-интересното е, че е брат на Румяна Господинова. Тя пък е женена за брата на полк. Филип Господинов, който, както стана ясно, провежда конкурсите за обществени поръчки. Включително и тази за прескъпата реконструкцията на пистата на военното летище в Граф Игнатиево.

Партньорската връзка между фирмите на Михайлов и МО явно е не само здрава, но и се радва на приемственост. Първоначалният договор за реконструкцията на военното летище в Граф Игнатиево, например, е парафиран на 30 март 2001 г. от тогавашния отбранителен министър Бойко Ноев. В контракта е посочено, че цената за инженеринговата дейност по поръчката е в размер на 17 260 409 лева. За предпроектното проучване на консорциума между Пътстройинеженеринг и ДП "Строителство и възстановяване" трябва да се броят 597 185 лв., за самото проектиране - впечатляващата сума от 2 420 000 лв., а за строителните и монтажните работи - 14 243 224 лева. Изрично е записано, че цените са твърди и не подлежат на промяна.

Само че Бойко Ноев подписва следващ договор с консорциума - за допълнителни строително-монтажни работи за 10 399 924 лева.

В навечерието на насроченото за септември 2001 г. натовско учение на военното летище в Граф Игнатиево обновената му писта бе открита с овации в присъствието на командирите на базата, сред които и настоящият президент Румен Радев. После обаче по нея зейнаха дупки. Независимо от всичко на 5 декември 2001 г. и наследникът на Бойко Ноев - Николай Свинаров, сключва благосклонно договор с консорциума „Трейс“, като допълнителните строително-монтажни работи се вдигат с още 3 376 197 лева, пише тогава „Банкер“.

Сделките с военните продължават и по-късно през 2008 г., когато се удължават договорите за милиони за поддържане на пистите в "Граф Игнатиево". И тогава настоящият президент Румен Радев е командир в базата.

Особените връзки с армията, президентството и партия „Да, България“ будят въпроси. И един от тях е дали собственикът на „Трейс“ Николай Михайлов не може да бъде заподозрян в политически инженеринг?

Припомняме, че фирма "Трейс" безпрецедентно е завела граждански искове за обезщетения в рамките на милиони срещу десетки български медии за публикации, уронващи доброто й име покрай катастрофата в Своге. В съсловието това се тълкува като опит за сплашване на журналисти и затваряне на устите им.

На колажа - Бисер Иванов (долу вдясно) и шефът на "Трейс" Николай Михайлов (горе вдясно)

Сподели:
Напиши коментар »
(31)
1
Ако разследването продължи ще стигнат до Борисов.
2
Стига с тоя Борисов бе,той е виновен за това,че на всяко ниво някой решил да краде. Да не е слънце да следи цялата паплач.
3
Нали не сте наивни и не вярвате, че Бисер е правил всичко сам? А Михайлов и Боян Делчев, са чисти и непорочни херувимчета. Бисере, сега ще познаеш приятелите си. Бъди силен!
4
ДО ПРЕЗИДЕНТА РАДЕВ ЩЕ СТИГНАТ!
5
То и аз съм военен , ама не се правя на луд...
6
Въртят, сучат и все до президента стигат, няма такива манипулатори!!! До кога ще търсят под вола теле, за смях станаха и то не от сега!
7
Радев не раздава обществени поръчки, Бодигарда на бай ви Тодор Живков, Бойко Борисов, ги раздава от 10 години.
8
Тоест, наистина се правят огромни отчисления за сметка на качеството?! Това се знае от всички, само не е ясно дали Лила Павлова е възнаградена с евродепутатско място за добре свършена работа от магистралите, санирането и европредседателството
9
Ленчето Милиончева да върне парите, които открадна и изпра от КТБ, а не да ни замазва очите с качеството на асфалта.
10
С такива медии 111 място си е направо примижаване.
11
Кой парцал писа този пасквил? Целта е да се изкара Президента за виновник на катастрофата! А на кого се отчитат строителните фирми да им се дават обекти от държавата и да правят икономии с останалите пари?
12
Този коментар съдържа нецензурно съдържание!
13
Tоя герберски трол club e рядко тъп. Сигурно е ника на Харизанов или Гърневски.
14
ПИК пак ли президента е виновен. Още малко ще го обвините, че пикаете зимно време по снега.
15
Нещо се пропукаха знанията за евтините апартаменти на Радев, сега измислихте, че за пътищата е виновен президента.Чухме, че със самолет е подпалил и Парижката Богородица. ПИК вие сте слънчасали.
16
Да ще стигнат до КрадеФ но е свалил зелените чорапи като този шеф не можах да му запомня името че почти цяла България е описана но явно Бойко е карал автобуса и Крадев му е бил гида или навигатора но са си подготвали Лично парашутите и това Е повече какво да се пише под тази глупава статия но отговарям на Учения пътищар от ком 7......но ще трябва и на 12,13,14, активните БОРЦИ за ВСИЧКО само и само да има за какво да се ЗАЯДАТ та нали дават ПРОМОЦИЯ сиво вещество което им липсва....но да ЗНАЯТ хремата идва и се лекува но Комунизма не МОЖЕ няма ляк........????
17
О ляхте се, бе! Строителните фирми се отчитат на правителството чрез приближени на миниснри и други! Откъде на къде сге сложили в колажа и снимка на Ра д ев, какво общо има гой с тия игри , да не би той да е раздавал обществените поръчки! Наг ли сте, ама много, само че хората не са тъпи! Сега пре зи дентът трябва да ви съди, ама сте много под нивото му и няма да слезе до вашата про сто тия! Паро дия на жур на лист ика сте!
18
За смърт на 20 души, този трябва да отнесе към 200-300 години затвор.
19
шофьора си е говорил с пътниците питал е разпитвал слушал е какво му разказват ръкомахал е с ръка в последния момент е направил рязко движение на волана и става катастрофа ....ето това е сега се търси виновен може пък някой от друга държава да се е намесил и той да поеме вината всички катастрофи не са от шофьорите а от някой друг.........НАЛИ ??????????
20
Сега ли разбрахте, аз съм 9ги номер То нито, ама съм се маскирал като левскар! Нищо, ме не ми отива!
21
Този да се сърди на др. Милийончева и др.Импексова ? Дни наред твърдяха че АСВАЛТА е виновен за трагедията!?- Когато стреляш на тъмно може да си улучиш кракът!!!
22
И отново виновен президента, защо? А Трейс на кого са приятели, на Падишаха и то отдавна. Тук отново се включи клуб Помия и Клюки, изливат горките, дано някой им се хване. Може ли да има такъв сайт и с такива дописници? Все едно са събирани от психиатриите.
23
Защо Боко ТИКВАТА НЕ ЖЕЛАЕ ДА СЕ ВЗЕМАТ ПРОБИ ОТ МАГИСТРАЛИТЕ,КАКТО НАСТОЯВА Ленчето Йо.?...Явно защото е 'айдук, и е замесен в кражбите.
24
А Деница Николова- зам. Министърката на МРРБ, че е работила в Трейс, пропускате, случайно някак си...
25
В България случайни работи няма. Не бих се учудил всичките тези писания да са верни. Но дали ще се намери някой да разчепка всичко това до край. А дано, ама надали. Щото не се знае какви още шашми ще излязат и кой още ще се окаже замесен. Може да стане доста интересно?!
26
Както винаги, клепоухия Катун пак е в дъното на далаверата!!
27
Спестените пари да не би случайно да са за корупционни практики? А може би са помогнали в последните избори за преЦидента?
28
Когато Ел.Йончева изнасяше отдавна тия факти , които сега ги приказва прокуратурата всички платени медии гракнаха по нея........строителните фирми и искаха оставката/ ?? /....а пък най дейни както винаги са ПИК
29
Йончева нищо не е в изнасяла,а постфактум се прикачи като се разбра ,че в отсечката има варовик,тогава наду децибелите.Ай сега ще я изкарате и специалистка по асфалт.Колкото до Трейс явно така са свикнали,стара история ,щом и самолетните писти окепазяват.И тогава е имало надзор " независим" ,но тези които са приели обекта и видели качеството ,не са реагирали,няма възражение,няма гаранции,е.и Радев е видял състоянието,но си е затраял.Алчен народ!
30
Това са свободни съчинения на тъп журналист. Трейс е любимата фирма на Борисов иззела поръчките под негово управление. Връзките с президента са смехотворни. Може да манипулирате само човек с ниско ниво на интелигентност с това. Жалки сте!
31
Това са свободни съчинения на тъп журналист. Трейс е любимата фирма на Борисов иззела поръчките под негово управление. Връзките с президента са смехотворни. Може да манипулирате само човек с ниско ниво на интелигентност с това. Жалки сте!
Вашето мнение
Код за сигурност:
Последни новини
Най-важното
Най-четени
Най-коментирани
За кого ще гласувате на евроизборите?
Общо гласували: 17920
архив

Тризначките Вяра, Надежда и Любов решили да отидат на врачка да им гледа какво им предстои в живота. Врачката им казва:
- Само хубави неща ще ви се случват, дълго ще живеете и на воля ще си харчите парите. Дори виждам, че Вяра и Любов ще изкарат до деветдесет и девет години, а Надежда до сто.
- Ама как така ние двете само до 99, а Надежда до 100?
- Еми така. Надеждата винаги умира последна.

няма нови новини
Днес: 13
hot
най-четени новини в момента
сега
1351
четат ПИК
сега
четат тази новина
x
ЕКСКЛУЗИВНО В ПИК TV: Треска за "Аскеери": Звезди атакуват театър "Българска армия" за най-престижните награди. Министър Банов лично уважи церемонията (ОБНОВЕНА/СНИМКИ)
x
Показват отпечатък от пръста на Леонардо да Винчи в Бъкингамския дворец
x