Вход
София
Времето в София 5 o C

СДЕЛКАТА "ФОЛКСВАГЕН": Плевнелиев с остра реакция: На Балканите разочарованието от VW е голямо, Ердоган не спазва европейските правила. Хиляди са в затворите

СДЕЛКАТА "ФОЛКСВАГЕН": Плевнелиев с остра реакция: На Балканите разочарованието от VW е голямо, Ердоган не спазва европейските правила. Хиляди са в затворите

на 09.10.2019
83984
33
СДЕЛКАТА "ФОЛКСВАГЕН": Плевнелиев с остра реакция: На Балканите разочарованието от VW е голямо, Ердоган не спазва европейските правила. Хиляди са в затворите
Автор: ПИК
09.10.2019
33
83984

Въпреки основаването на дъщерно дружество на Volkswagen в Турция, което се счита за допълнителна стъпка към изграждането на завод на VW, България продължава да се бори за фабриката на производителя на автомобили със седалище във Волфсбург, пише днес пояснява в интервю за германския икономически всекидневник Handelsblatt.

„Ако не успеем с привличането на завода на VW, ще предлагаме парцел за производството на батерии или софтуер", казва пред вестника Росен Плевнелиев, бивш президент и почетен председател на „Автомобилен клъстер България“.

Надяваме се да влезем в бизнеса с Volkswagen с допълнителен завод за доставчици. Това е балансът според нас“, пояснява той. Плевнелиев посочва, че германските компании SAP, Bosch и Mercedes-Benz вече разработват свои продукти в България. „Стигнахме много далеч с Volkswagen. Не трябва да бъде така, че победителката Турция да получава всичко, а губещата България - нищо", казва бившият държавен глава.

Дори ако все още няма резолюция на надзорния съвет на най-големия производител на автомобили в света, то от месеци се очертава решение в полза на Турция. „В момента сме в последните етапи на преговорите с Турция и вземането на решение", заявява говорител на VW пред германската медия.

В новия завод в Маниса близо до западния турски пристанищен град Измир, освен всичко друго, предстои да бъдат произвеждани новите модели Passat и Skoda Superb. VW възнамерява да инвестира около 1 млрд. евро в завода. С планираните 4000 служители от 2022 г. годишно трябва да бъдат произвеждани 300 000 автомобила. Volkswagen вече е създала филиал в Маниса за тази цел с капитал от около 150 млн. евро.

Междувременно очертаващото се решение за местоположението на завода в полза на Турция разочарова не само България, но и Балканите с общо 80 милиона жители. Страните от Югоизточна Европа спешно се нуждаят от работни места в промишлеността и технологиите, за да сложат край на по-нататъшната емиграция на младите и квалифицирани жители.

На Балканите разочарованието от VW е голямо", казва Плевнелиев пред Handelsblatt.

Страните обръщат голямо внимание на това къде отиват инвестициите. От време на време западноевропейските политици критикуват липсата на върховенство на закона на Балканите. Но при инвестиционните решения като това на VW за Турция в крайна сметка роля имат само парите, а не и спазването на закона“, казва още Плевнелиев, който до 2017 г. беше държавен глава на България.

„Това отслабва позициите на германските политици с исканията им за повече върховенство на закона в балканските страни", убеден е той. „Ердоган не спазва европейските правила. Хиляди са в затворите. А сега той е на практика подкрепен с милиардна инвестиция от Германия“.

Производителният директор на VW Андреас Тостман защитава решението срещу критиците: „Очакваме да успеем да отговорим на нашите стандарти в Турция, както по отношение на качеството на продуктите, участието на служителите в решенията и зачитането на правата на човека в областите, на които можем пряко да повлияем“, заяви Тостман през миналата седмица. Кога ще бъде решаващото заседание на надзорния съвет на Volkswagen, засега не е ясно. Очаква се сделка с Турция да бъде постигната през октомври.

Автомобилната индустрия е един от малкото процъфтяващи сектори в България. Според „Автомобилен клъстер България“ 65 000 служители в 220 производствени предприятия генерират оборот от пет милиарда евро на година. Сред най-известните инвеститори са автомобилни доставчици като Magna, Grammer, Festo или Kostal. В страната например се произвежда софтуер за Mercedes-Benz или спирачки за Porsche. Според източници от индустрията в момента България генерира около десет процента от брутния си вътрешен продукт с автомобилната индустрия.

Плевнелиев продължава да се бори за завода. През последните седмици асоциацията и правителството в София предприеха действия, за да увеличат натиска върху Volkswagen. Българите стигнаха дори до Берлин, пише Handelsblatt.

Но освен красиви думи не са получили нищо друго от канцлерството.

„Берлин винаги е подчертавал, че това е изцяло икономическо решение“, разочаровано съобщава Плевнелиев. Сега българите очакват подкрепа от Европейската комисия и от еврокомисаря комисар по конкуренцията Маргретe Вестагер.

Турция например обещава да купи 40 000 автомобила за държавни служители. Страната не спазва правилата за субсидиране. Това не е възможно в ЕС. Това е неравен двубой. Volkswagen всъщност би трябвало да отстоява лоялната конкуренция", критикува Плевнелиев. „Решението на VW само по себе си отслабва Европейския съюз“, добавя още той.

Вестагер трябва да се намеси, за да гарантира лоялната конкуренция с Турция, смята той. Българите получават подкрепа и от консервативния европейски политик Манфред Вебер (Европейска народна партия). През миналата седмица той написа писмо до Вестагер, като я призова да разгледа подробно споразуменията между VW и Турция, за да предотврати „нелоялната конкуренция“, унищожавайки работните места в Европа.

Първоначално страната от ЕС се надяваше да получи зелена светлина от провинция Долна Саксония и работническия съвет на VW за местоположението до София на новия завод на VW. Но и провинцията, и представителите на служителите изглежда предпочитат Турция. Затова разочарованието в София е дълбоко.

„За нас е много съмнително, че министър-председателят на Долна Саксония Щефан Вайл и работническият съвет на VW са толкова ангажирани със завод в Турция“, казва Плевнелиев. Той се е надявал социалдемократът Вайл да упражни влияние в полза на България в борда на директорите. Долна Саксония държи 11,8% от акциите на Volkswagen AG.

България предлага на VW голяма индустриална зона извън столицата София, близо до летището. Бившата фабрика на стоманодобивна компания принадлежи на българската Първа инвестиционна банка и австрийската компания за недвижими имоти Soravia. Българският премиер Бойко Борисов обеща на Volkswagen да покаже, че ще бъде „най-лоялният партньор на най-големия автомобилен гигант в света". Премиерът се позова на добрите условия за германските инвеститори и много ниските данъци.

Сподели:
свързани новини
ИМА ШАНС: Участник в преговорите обясни защо не сме загубили завода на "Фолксваген" ИМА ШАНС: Участник в преговорите обясни защо не сме загубили завода на "Фолксваген"
Преговорите с ''Фолксваген'' за изграждане на автомобилен...
на 06.10.2019
Напиши коментар »
(33)
1
Дайте му почивка на това плямпало, че току виж след Русия ни е вкарало във война с Германия!!!
2
Кой ще пита простия селянин-помак ПлювнАлиев за мнение. Както каза тиквоча”Магаре да вържа и то ще стане прецедент”.
3
На това хюмне по погледа му започваш да се съмняваш в интелекта му. Като си отвори устата и се разсейват всякакви съмнения за наличието на такъв !!!
4
КОЙ МИ СРА В ГАЩИТИ
5
Какво се излага пак този. Някаква комисионна ли чака? Много принципно, г-н Плевнелиев: в Турция се нарушават човешки права само ако ни измъкнат инвестицията, ако ни подвърлят нещо сме ОК!
6
VW е преценил, че Ердоган е по-малко диктатор и по-малко корумпиран от неформалния коалиционен Партньор на Доган.
7
Тоа, да оди в Германия и да спи по ПАРКИНЗИТЕ!
8
Преди месец началника Биби ме шибна по врата и ме прати при Ердоган, за да говорим за Фолцфагена.Отидох, как да му откажа. Султана тихо ме изслуша а после хвърли един локум, от оня със зеления шам, на пода и ми каза да го вдигна.Като се наведох обача той ме приклещи отзад и ма почна.....Аз изпищях, защото ме заболя но той ми каза да мълча, защото преговорите за Фолцфагена са трудни и изискват компромиси.По едно време взе да пръхти и да вика "Машала гявур" . Това последното не го разбрах ама добре че престана, че очите щяха да ми изхвръкнат.На изпращане ми каза следващия път като идвам да му донеса банкянска тиква.Прибрах се и разказах случката на Биби и Деси.Биби се смя много и от сърце а Деси гледаше с влажен поглед и накрая каза, че и тя ще дойде другия път да помага в преговорите.Така че имам и аз заслуги в преговора за Фолчфагена...
9
чибурашки де вилнеете.Плевнелиев дерзае за държавата,за разлика от кармет пъпката.ако не ви харесва в Бг,бегайте на чукотка!
10
С иди0ти никой не иска да има работа, освен ако им купува стоката евтино, почти без пари(примерно злaто) или им продава скъпо(примерно самoлети, модел от седeмдесетте години)...
11
Жалко същество, комсомолски продукт, палячо и клоун, поставен от един Сикаджия за президент който с нищо няма да бъде запомнен!
12
Магарето на Борисов толкова е изпаднал, че се чуди къде да се вре за малко келепир и не съзнава, че самия той е проблем и пречка за всичко. Едва изтърпяхме 5 г това чучело, а той не крутясва и като пиявица само гледа да смуче
13
Хиляди били за затвора според грабливата пастирка , а самата тя е за 1000 години затвор , ама взела "мнение" да ръси ! "Volkswagen" до теб БКП и Комсомола ти опрял - гарант за кражби и лъжи ?!
14
Чудя се колко трябва да е закъсала определена инфо агенция, за да дава думата на тоя МАЛОУМЕН ПРОШЛЯК !!!!! От тоя БОКЛУК нищо съществено не може да чие човек, освен МАЛОУМНИТЕ МУ ТЪПОТИИ.
15
Този трябваше да продължи да е президент , а лобиращия за грипени назначен от моска
16
Този коментар съдържа нецензурно съдържание!
17
България НИКОГА не е имала толкова ТЪП, ЛИГАВ, МАЗЕН и ГНУСЕН държавен глава, КАТО ТОВА МАЛОУМНО НЕДОРАЗУМЕНИЕ със смешната фамилия ПЛEBHЯ.
18
Друго си в да тролиш едновременно в полза на ердоганя и пути , за някоя и друга копейка срещу страната си
19
Г-Н ПЛЕВНАЛИЕВ ВЪРШИ ПОВЕЧЕ РАБОТА ОТ НЕДОВОЛНИЯ РАДЕВ И НЕЗНАЕЩИЯ КЪДЕ ТОЧНО Е ПОПАДНАЛ ФАТМАК ГРИПЕНОВ....
20
Мерцедес откриват производство в Русия,Фолксваген в Турция,а ние се надяваме на членството си в Европейския съюз.А сега Меркел да помага,ама не.Така че г-н Плевнелиев прости се с очакваната комисионна.
21
Сестро, естествено, че "това е изцяло икономическо решение". А това, че България ще бъде „най-лоялният партньор на най-големия автомобилен гигант в света" се свежда до критерии за лоялност, ама на оня с принос към българистиката. По-нататък коментарът съдържа нецензурно съдържание.
22
Този коментар съдържа нецензурно съдържание!
23
Щом и тоя мухльо дава акъл ??????????
24
...Рублофилчетата направо са се подмокрили от умиление, че VW са избрали Турция! Направо скачат от радост, че "Боко" се е "провалил! Уникални келемета !Но комунетата отдавна са доказани антибългари!
25
Този коментар съдържа нецензурно съдържание!
26
Тоя клоун и олигофрен не спря да се излага кат кифладжия! Абе, Плевел тъБп, нали до вчера Ердоган беше най-добрият приятел на шефа ти Боко Тиквата бе, малоумник!Ся плюеш, а? Мъжка к.у.р.в.а. си ти, нищожество такова!
27
Оли , Ердоган се прегръща само с вашият любим Путя! Затова и всички рублофилчета залюбихте Ердоган повече от..."Боко"!
28
rosene NE RAZBRA LI 4E TE NIAMAT ZA NI6TO
29
Оли, оди при триперливата Меркел и при ишиаса Юнкер да им лижеш Газовете...
30
Като преЦЕдент мълча, сега като му тръгна една приказка...
31
Като преЦЕдент мълча, сега като му тръгна една приказка...
32
Тоя крадлив помак трябва да е в затвора барабар с Тиквоча и шайката му.Да му серем в устенцата прости.
33
И този ли дава акъл?Роско Тапата?
Вашето мнение
Код за сигурност:
Последни новини
Най-важното
Най-четени
Най-коментирани
Кой е най-успешният политик в България по време на прехода?
Общо гласували: 26594
архив

В психиатричното отделение един от пациентите вървял по коридора и разхвърлял пепел. Срещнал го ординаторът и го попитал: - Какво правиш, приятелю? - Разхвърлям пепел срещу крокодили. - Но тук няма крокодили! - Е ми да - вече няма!

няма нови новини
Днес: 124
hot
най-четени новини в момента
сега
2930
четат ПИК
сега
четат тази новина
x
ПЪРВО В ПИК TV: Ето какво е състоянието на блъснатото от шофьора на НСО дете (ОБНОВЕНА)
x
ПЕТЪК 13: Суеверие, страх или болест са митовете за датата
x