BG EN

Сдружение иска от БДЖ директни влакове между Банкя и Казичене

Животът днес

Сдружение иска от БДЖ директни влакове между Банкя и Казичене

15954
на 20.07.2018
Сдружение иска от БДЖ директни влакове между Банкя и Казичене
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

За втора поредна година сдружение „Градски транспорт и инфраструктура“ предприема кампания за събиране на подкрепа за пускането на директни влакове между Банкя и Казичене на територията на Столична община, съобщават инициаторите.

препоръчано

През миналата година от сдружението успяха да поставят въпроса пред общинските съветници в Столичния общински съвет, както и в районната администрация на Банкя, като и от двете беше получена пълна подкрепа. В резултат на тази подкрепа железопътният превозвач БДЖ-Пътнически превози ЕООД обеща на Столична община със стартиране на работата по новото разписание за 2019 г. да предложи промяна на схемата за извършване на превозите на дружеството на територията на общината. Въпреки това обаче, в предложеното на широката общественост разписание за 2019 г. отново подобно подобрение не е заложено.

В тази връзка от сдружението отново се обръщат към БДЖ-Пътнически превози ЕООД с искане влаковете да бъдат заложени в разработваното разписание, със следните аргументи:

- Железопътната линия от Банкя до Казичене свързва едни от най-големите жилищни комплекси в столицата, които нямат пряк и удобен обществен транспорт в момента;

- Изграждащите се и съществуващи индустриални зони край Божурище, Волуяк, Сточна гара, Дружба, гара Искър, Казичене генерират достатъчно голям пътникопоток, който в момента не е обезпечен от адекватен обществен транспорт. Това кара работещите в тези зони ежедневно да пътуват с лични автомобили, с което трафикът в града се натоварва още повече;

- Времето, за което може да се пътува от Банкя до Казичене с влак (разстоянието е 33 км), при обслужване на всички съществуващи гари и спирки по трасето е под 1 час, с което средната скорост на обслужване е същата като на метрото;

- жп линията по направлението е изцяло електрифицирана, като това отговаря на всички политики на Столична община и държавата за увеличаване на дела на електротранспорта в градски условия, което ще доведе до намаляване на вредните емисии от транспорта и ще допринесе за по-добра околна среда.

От сдружението напомнят, че подписаното преди 5 години споразумение за сътрудничество между БДЖ-Пътнически превози ЕООД и Столична община до момента не е довело до съществена промяна в обслужването с железопътен транспорт на пътниците в София. С изключение на инициативата на Метрополитен ЕАД за обвързване на новостроящите се метростанции с жп мрежата чрез изграждане и на жп спирки, няма нито една индикация, че БДЖ- Пътнически превози ЕООД има намерение да се възползва от наличието на подобни връзки, като предложи на града адекватна транспортна услуга. Необходимостта от такава ще даде основание на столичани да не се считат ощетени, т.к. не са обслужени с железопътен транспорт, въпреки, че огромна част от бюджета на дружеството се формира от работата на жителите на София и региона.

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК! Топ хороскопът на Алена за последната сряда на ноември: Парите са възможни за Овена и Близнаците, Ракът дразни САМО В ПИК! Топ хороскопът на Алена за последната сряда на ноември: Парите са възможни за Овена и Близнаците, Ракът дразни
ПИК TV x
Бояна Бозаджиева с топ анализ пред ПИК TV: БСП имаше най-добрия кандидат за председател на НС (ВИДЕО) Бояна Бозаджиева с топ анализ пред ПИК TV: БСП имаше най-добрия кандидат за председател на НС (ВИДЕО)
ново
Днес: 99
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК