ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Централната избирателна комисия (ЦИК) и Съветът за електронни медии (СЕМ) подписаха споразумение за прозрачно и обективно отразяване на предизборната кампания за Европейски парламент, предаде Агенция „Фокус”.
То предвижда в периода на предизборната кампания СЕМ да наблюдава как се отразява започващата официално утре предизборна кампания за евровота. Регулаторът ще следи спазват ли се изискванията на Изборния кодекс, както и на Закона за радиото и телевизията.
СЕМ си е избрал да наблюдава общо 43 телевизионни и радио програми - сред тях са националните БНР и БНТ и техните подпрограми, телевизия "Алфа" на "Атака", която се води обществена, всички частни телевизии и радиа с национален обхват и няколко регионални, съобщава Offnews.bg.
Преди подписването председателят на ЦИК Ивилина Алексиева заяви: „Това са европейски избори. Апелирам и изразявам твърда увереност, че медиите в България ще покажат, че са европейски медии. Убедена съм, че няма да има нарушения, че европейската тема ще бъде основна в медиите и че на базата на това споразумение и този мониторинг след изборите ще можем да отчетем този резултат – че сме провели едни прекрасни европейски избори по европейски правила”.
Председателят на Съвета за електронни медии доц. Георги Лозанов добави: „Подписваме първи предвиден по закон мониторинг на медиите в предизборна ситуация. Досега СЕМ е извършвал подобен мониторинг във връзка със собствения си обществен ангажимент. Сега се радвам, че ще го направим в строга институционална форма”.
„Този мониторинг ще може да проследи в числа обвързаността на медиите с политическите субекти. Европейската препоръка настоява за равнопоставеност и балансираност при представянето на кандидатите. Интересно ми е да видя определени български медии, които през последната година имаха склонност да заемат откровени политически позиции, как и дали ще могат да се върнат към балансираността и равнопоставеността, които изисква добрият европейски тон. Много ще се радвам това да се случи, защото винаги досега в кампаниите големите медии са спазвали този европейски дух при представянето на кандидатите. Това е защита на свободата на хората, защото ако не диктуваш избори, а оставиш сами да избират, те са свободни, тъй като изборът е синоним на свобода. Медиите трябва да се погрижат за свободата на своите зрители и слушатели в предизборната ситуация. Надявам се, че ще можем да направим важни и окуражителни за нашата медийна среда изводи”, заяви доц. Лозанов.
Ето кои медии ще бъдат наблюдавани:
Телевизии: БНТ 1, БНТ 2, БНТ Свят, БНТ HD, Телевизия Алфа, bTV, Nova, TV 7, News 7, Bulgaria On Air, СКАТ, Канал 3, ТВ Европа, ТВ+, ТВ Видин, bTV Action, СКАТ+, Телевизия Око, Евроком, Евроком Царевец, Пловдивска телевизия Тракия
Радиостанции: Хоризонт, Христо Ботев, регионалните програми на БНР в Благоевград, Бургас, Варна, Видин, Пловдив, София, Стара Загора, Шумен, Дарик радио и регионалните прозорци за Бургас и Пловдив, Радио Фокус София, и регионалните програми на Фокус в Благоевград, Видин, Бургас, В. Търново, Пловдив, БГ Радио, Енджой, Радио Веселина, Радио 1 и Радио К2


