ГОРЕЩО
Зафиров: За момента няма причина "БСП-ОЛ" да преосмисли участието си в управлението
Публикуваха новия проектобюджет за 2026 г. - eто основните му параметри
Проф. Рачев С ШОК ПРОГНОЗА пред ПИК TV: Никулден идва с пролетни температури, а после... (ВИДЕО)
ОСТАВА ОБЛАЧНО! Вали в планините, в Централна и Западна България. Над Странджа гърми (КАРТИ)
МВР да осигури свита за водача на бунта Мирчев, а за гостите на ококорения протест - Черепа и Бобокови, ВИП-зона с масички, напитки, топли завивки и газово отопление
Комисия за защита на конкуренцията решава за скандалната реклама
СЕМ взе отношение по казуса със скандалната реклама за сиренето "Булка" и сезира Комисията за защита на конкуренцията, съобщи за ПИК доцент Георги Лозанов, председател на регулатора. По думите му от тук насетне спирането на рекламата е в границите на техните компетенции. КЗК трябва да реши дали рекламата заблуждава потребителите. Във видеото, което скандализира зрителите и доведе до вълна от недоволство в интернет, предизвикателната сервитьорка Жулиета, изпуска парче от продукта в пазвата си. Тогава палавият Ромео казва: “Ще ти скоча на балкона. Хапвай “Булка” сладко-сладко. Дай туй сиренце на батко!” и тя му го подава в устата. Другият орган, който е сезиран, е Националния съвет за саморегулация, който се занимава с професионалните качества на една реклама и професионалните и етични стандарти на телевизионните продукти. "Ако има нарушение, то определянето му е в тяхната сфера", уточни доцент Лозанов. Утре Националният съвет за саморегулация ще разгледа случая. Дали ще спрат рекламата, ако не се изпълняват предписанията, решават те. СЕМ не може да спре рекламата, но Съвета може да санкционира операторите и медиите, ако не спазват решенията на регулатора с актове и наказателни постановления. Дискриминацията се наказва по закона за радио и телевизия, лошия вкус няма общо, защото няма нормативна естетика, а е въпрос на професионална свобода и саморегулация, обясни Лозанов. Тези въпроси се поставят пред органа по саморегулация. А по отношение на дискриминацията на полов принцип се разглеждат от СЕМ, но в този случай със сиренето "Булка" прие, че няма нарушение по този принцип. Клипът е проява на лош вкус, но официалното становище на етичната комисия към НСС ще бъде обявено в четвъртък, каза Ели Герганова, председателка на съвета. Видеото е дело на производителя, а не на член на Асоциацията на комуникациионните агенции, която е сред учредителите на НСС. След като решението стане официално, то ще се изпрати до поръчителя на клипа, до Съвета за електронни медии и до телевизиите, които го излъчват, а те би трябвало да го спрат. В СЕМ са получи доста сигнали за провокиращи реклами, но те са едната страна на въпроса, сигналите са от хора, които се оплакват от нещо, което не харесват, но пък има и други хора, които го приемат. Друга спорна реклама е тази на "стаята на Хенди" и Хан Кубрат. Там има оплаквания за накърнени патриотични чувства заради това, че в скеча на рекламата има някаква алюзия с български хан, но това е свобода на рекламата. Националните символи, които са защитени са ясни и това са само знамето, герба и химна. Останалото дава свобода на мисленето, интерпретациите, на иронията и затова ние приехме, че тази реклама не нарушава закона, категоричен е шефът на СЕМ. Когато фирмата получи становището на съвета, ще реши какво да прави, обясни Красен Кюркчиев, собственик на “Фикосота синтез” - производител на “Булка”. Личното му наблюдение било, че по-масовият зрител одобрява клипа, защото в Youtube имало над 47 000 гледания.препоръчано


