Системата за онлайн кандидатстване в британските университети продава данните на регистрираните студенти
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Централизираната електронна система за кандидатстване в британските университети Ucas продава данни на студенти на компании за мобилни телефони и напитки, съобщава The Guardian. Достъпът до данните на повече от един милион тинейджъри и студенти и хиляди родители е продаван на рекламодатели. Ucas е получила повече от 12 милиона лири през миналата година в замяна на целеви реклами и предоставяне на имейли и адреси на потребители, най-младите от които са на 16 години. Услугата, която контролира приема в университетите на Великобритания и привлича повече от 700 000 нови кандидати всяка година, продава достъпа до данните им чрез комерсиалното си крило Ucas Media.
Vodafone, O2 и Microsoft са сред фирмите, които са провеждали маркетингови кампании чрез Ucas, предлагаща достъп до имейлите и адресите на над един милион студенти и пазар, оценен на 15 милиарда лири на година.
Компанията Red Bull е рекламирала три нови вкуса на напитката си, изпращайки мостри на 17 500 избрани студенти, които са определени като “бързо възприемащи”. Регистрираните за услугите на Ucas могат да се отпишат от получаването на такива имейли и пощенски пратки, но само с цената да не получават и кореспонденцията, свръзана с образованието и кариерното им развитие.


