СКАНДАЛ В СГЛОБКАТА! Борисов скочи на Кирил Петков за пристанище Росенец: Предложението е от всички нас, а те го обявяват като свое и ни искат подкрепата (ВИДЕО)
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
"Вчера имахме доста дълга среща с Кирил Петков, Асен Василев, Христо Иванов, Атанасов, Мария Габриел, колегите от ДПС Цонев и Пеевски относно тези няколко решения за пристанище Росенец. Предложението беше на нас, ДПС и ДБ относно не само Росенец, да им припомня, щом са бързали толкова да се покажат, което е грешно", коментира лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов в парламента. Днес трябваше всички с подписите си да внесем тези решения. С нашите предложения, на ДБ и ДПС влизаше да поемем целия контрол, каза още той по повод ранното изявление на Кирил Петков и Атанас Атанасов в кулаорите на НС за прекратяване на концесията на пристанище Росенец.
Сега чувам как Кирил Петков по телевизията да ме призовава да го подкрепя, за нещо, за което вчера сме спорили какъв да му е мащабът. Но, млади са, учат се, коментира още Борисов.
Колегите трябва да поработят малко върху не-коалиционната култура, заяви лидерът на ГЕРБ.
"Какво да ви кажем - очевидно се учим вече на тази нова формула некоалиционната култура", посочи Борисов.
Когато има успех, той винаги има много бащи, но може и да не е успешно, затова е хубаво да се излиза съвместно или с прессъобщение или с изява, както Петков е направил, но да се каже точно какво е говорено за дерогацията, продължаваме ли да ползваме руския петрол, на какви количества влиза, контрабандата...Можеше да стане много красиво, каза той.
Както ПИК съобщи, рано тази сутрин Петков и Атанасов заявиха, че внасят предложение за контрола на българската държава и прекратяване на концесията на пристанище Росенец. Така ще си върнем контрола. Министерството на транспорта може да го контролира още след една седмица. Шенген е наша стратегическа цел. Това е свързано и с войната в Украйна, каза Кирил Петков от кулоарите на парламента.
Вярваме, че ГЕРБ ще ни подкрепят, каза още Петков. Без мотиви миналата година концесията беше увеличена за 24 години. Заплащането на такси ще е към българската държава. Лукойл ще го ползва като клиент.
По думите му контролът върху това пристанище е ключов за държавата. „По принцип всички ключови инфраструктури трябва да бъдат под контрола на държавата – особено тези по границата. В миналото винаги е имало съмнения какъв е контролът на това пристанище. А нашата цел в влизане в Шенген и това е голяма и ясна стъпка в тази посока. Министерство на транспорта заяви вече, че може да оперира това пристанище. Така ще има приходи, които ще влизат в хазната”, подчерта Петков.
И допълни: „Тази стъпка е и в съответствие с регламента на ЕС във връзка със санкциите срещу войната. „Така заявяваме ясно, че Шенген е наша национална цел. Че няма да се предават ключови обекти без мотиви и да се удължават концесии без неясни цели”.