СЛЕД ЗАПИСИТЕ С КЕША: Няма ги вече дедо Еконтий, "Нексо" и Бобоков: Главоломен отлив от спонсори на ППДБ
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
След изплувалите записи с участието на водещите политически фигури от "Продължаваме промяната", в които се говори за торби с неофициален кеш, е последвал сериозен отлив от желаещи да спонсорират предизборната им кампания. Въпреки, че някои от вождовете на ПП твърдяха точно обратното в навечерието на изборите.
Доста по-слаб е бил интересът на дарителите към кампанията за предсрочния парламентарен вот на 9 юни в сравнение с предишния през април миналата година. Това разкри Ива Лазарова от Институт за развитие на публичната среда.
"В тази кампания за Народно събрание повече са инвестирали самите кандидати. Даренията възлизат на едва 510 хиляди лева. Най-много са привлекли от "Има такъв народ" - 270 хил. лв., БСП - 55 хил., "Синя България" - около 31 хил. лв., а ПП-ДБ - почти 70 хил. лв", заяви тя пред БНР.
Сумата, дарена за кампанията на "Промяната" и "Демократична България" е шокиращо ниска, в сравнение с крупните финансови потоци, които в миналото бяха насочвани от страна на Николай Събев, милионерите от "Нексо", Пламен Бобоков и Сашо Дончев.
Разбира се, цитираните по-горе цифри са официалните. За неофициалния кеш никой още нищо не е казал. Няма и нови записи.
Средствата на кандидатите, които те са инвестирали в своята кампания, са около 850 хил. лв. "Впечатление правят също даренията, събрани от ИТН в кампанията за ЕП - едва 2000 лв. В последните десет дни партиите започнаха да изразходват повече средства за медийна кампания, обясни още Ива Лазарова.
"Договорите са в размер на почти 2.7 млн. лв. Те са и за двата вида избори. В голяма част от тях става въпрос за използването на медийни пакети. Телевизия "Евроком" е сред най-избираните. Тя е на второ място по привлечени средства, непосредствено след БНТ. 568 хил. лв. са привлечени от "Евроком", поясни Лазарова.
Медийните пакети се насочват и към по-малки сайтове и интернет платформи. За първи път "Възраждане" оглавява класацията по разходи в медиите. Следват ППДБ и ИТН.