ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Спектакълът скандал на Джон Малкович по Бърнард Шоу "Оръжията и човекът" в Народния театър се оказа пълен потрес. И без това подбраната рехавата публика, за разлика от стотиците, протестиращи отвън, заизлиза отегчена и омерзена още преди финалната завесата.
Трогателна гротеска например бе копи-пейстът на балконската сцена по подобие на Шекспировата класика "Ромео и Жулиета". Откровена простотия бе български воин в униформа да бърше мръсните си ръце в ръкавите на куртката си, при положение че на сцената се мъдреше умивалник.
Тия "българи от старо време", които ни представи Малкович, бяха до такава степен блудкави и неубедителни в морално-етичните си послания, че трябваше да компенсират сценичната си неубедителност с крясъци и гърмежи от пищови като в американски уестърн. Самодейните ни състави са категорично по-добри театрали от представените ни за титуляри на първата ни национална сцена.
Декорите пък например приличаха да евтин квартален магазин, натъпкан с пластмасови боклуци и имитации на цветя от Китай. Озвучаването приличаше на ранен филм от Студио "Екран" с речитативи тип скороговорка. Хаосът по сценарий нямаше защо да е наиграван, защото бе органично естествен... „
"По същото време например в Младежки театър "Николай Бинев" се играеше "Рожденият ден на Рупърт“. А актрисата Ангелина Славова остави публиката без дъх — разсмя я, разплака я, очарова я! Така се играе с любов, защото сцената е олтар, а играта — свещенодействие! Аплодисменти за режисьора Стоян Радев и целия екип на постановката", написаха истински почитатели на автентичната Мелпомена.