ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Американците най-често определят България като "бедна" при търсене в световната търсачка "Гугъл", сочат данни от изследване на Business Insider. Анализ на американския бизнес сайт отразява стереотипите за европейските страни сред американците на базата на автоматичните предложения в търсенето на Google.
Със събраните данни авторите съставят карта на Европа от думите, с които американците най-често описват европейските страни. В нея като „бедна“ е обозначена не само България, но и Румъния, Сърбия, Естояния, Латвия, Албания.
На картата Италия се определена като „расистка“, Франция като „гей“, Испания е „празна“, Турция - „евтина“, Русия - „голяма“, Полша - „слаба“, Латвия - „суицидна“, Чехия - „атеистика“, Австрия - „богата“, Финландия - „умна“, Швеция - „щастлива“, Норвегия - „богата“, Испандия - „мирна“, Великобритания - „богата“, Ирландия - „зелена“, Холандия - „либерална“. Американците намират Кипър за „горещ“, Тунис - „евтин“, а Алжир за „опасен“. Мароко пък е „скъпа“, Португалия - „бедна“, Дания - „щастлива“, Германия – „богата“, Люксембург – „заможна“, Хърватия - „красива“, Словения - „малка“, „Македония - „важна“, Гърция също, а Белгия - „скучна“ държава.


