Срещата на Орешарски, Сергей и Местан с медиите - бутафорен цирк! "Големите" журналисти се облизват за договори с правителството!
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Пълен провал ознаменува срещата на Пламен Орешарски, Лютви Местан и Сергей Станишев с журналистите.
Преди сбирката в НДК от правителствения пресцентър се кълняха, че 200 елитни журналисти ще задават всякакви въпроси към тримата политици и че срещата ще продължи докато те отговорят на всички питания, каквито и да са те.
Какво обаче се случи в зала 3?
През първите 52 минути, Орешарски, Местан и Станишев редяха лакърдии и общи приказки за политиката, социалното равенство, справедливостта. Подредени около масата, овчедушно ги наблюдаваха главните редактори на уж водещи медии, които бяха седнали диван чапраз пред босовете на кабинета.
"Големи" и "безпристрастни" стари муцуни като Венелина Гочева задаваха угодни въпроси за посоката, в която ще ни водят държавните ръководители. Гочева се бе вписала идеално в атмосферата на соцреализъм, която лъхаше наоколо.
Тя и колегите й бяха заели поза партер пред властта, както правят при всяко правителство в очакване на апетитни обществени поръчки, с които да спасят срутващите им се тиражи.
Върхът на цирка беше въпрос за семената, който бе зададен от подчинен на Гочева до Пламен Орешарски.
Цели 5 минути премиерът обливаше аудиторията с порой от празни думи. След това във въпроса за семената се вкопчи и Сергей Станишев, въпреки че не беше зададен към него.
По този начин Станишев се опита да измести фокуса от питането на журналиста от Агенция ПИК Лъчезар Лисицов, който го попита как ще коментира твърденията на Георги Първанов и Румен Петков, че Делян Пеевски е взел БСП на концесия.
Като същински агроном Станишев обясняваше как семената са важни не само за България, но и за Европейския съюз. Червеният лидер отдели близо 10 минути да ръси бисери за семената, вместо да отговори на реалните въпроси, които бяха само няколко.
Във въздуха остана да витае и питането на Илиана Беновска за общата сума, която правителството е отпуснало на медиите под формата на рекламни договори.