Стефан Шарлопов: Туристическият бизнес е готов за сериозно увеличение на летните туристи
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Туристическият бизнес е готов за сериозно увеличение на летните туристи, за разлика от Министерството, което залага повече на пиар, отколкото на активни политики и решения. Това заяви за БНР Стефан Шарлопов, председател на Българския съюз по балнеология, спа и уелнес туризъм.
Предложенията на бранша за критериите и изискванията към спа хотелите в България са залегнали в новия Закон за туризма и това е добре,каза Шарлопов, но призна, че не са се сбъднали очакванията за саморегулация в тази посока и категоризацията отново ще бъде в правомощията на държавата. По-тревожното е, че липсва активна реклама на България като спа и уелнес дестинация:
За съжаление нямаме правилната комуникация на този етап и не знам дали забелязвате нещо - в последно време по-малко се говори за СПА балнеология и уелнес, нещо което ми прави изключително неприятно впечатление. Аз съм го казал на министърката в очите.
Очакваното пренасочване на летни туристи от Турция и Гърция към България се превръща в рискова пиар кампания на министерството, заяви Шарлопов и предупреди, че това може да има негативен ефект:
Не това е целта - да тръбим навсякъде, че България ще има голям ръст. Да, ще има. Няма нужда да се надуват фанфари, защото това понякога има и негативен ефект. По-важно е как решаваме определени въпроси, да кажем с концесиите на плажовете, защото идва летният сезон. Какво се случва в Банско за следващия сезон? Има много въпроси, които министерството като принципал трябва да свърши.
Около 15 процента ръст на туристите през лятото очакват от бранша, като прогнозите за руските и германски туристи са за над 30 процента.