Столичани и гости на София, не плащайте за градски транспорт! Трябва да ви плащат, че го ползвате. Фандъкова, подай си оставката!
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Каков е тойо нашийот строй, че все времето му пречи - питаше един комшия по социалистическо, - летос му пречи, че слънце грей, зимас му пречи, че снег вали.
Социалистическо вече може и да няма, но столична община е здраво заседнала в социализЪма и даже вече си е построила комунизЪма, ако съди по терора, който упражнява с градския транспорт през лятото върху столичани и гостите на София.
Не стига, че е задръстила половината център, а сега и Орлов мост, където щял да става невиждан ремонт, ами и онова, което току-що е отдръстила като бул. "Черни връх" след мащабен ремонт, приключил миналата година, и още един ремонт през 2012 г., погълнали N-милиона лева, пак е за ремонт, понеже асфалтът се напука още при първия дъжд.
Покрай ровичкането по бул. "Дондуков", което ще приключи - забележете! - в края на октомври, като че ли не е 2-3 километра от паметника на Левски до Министерския съвет, ами до някаква друга галактика, т.н. "Градска мобилност", която си е жива статичност и пусна малки трамвайчета, артисали от ранния социализъм, някакви автобуси, които незнайно откъде тръгват и нейзнайно къде отиват.
Но дори и във все още незадръстените участъци в столицата градския т транспорт се движи на интермали като за междуселски маршрутки - на 15-20 минути. На зверския пек от по 35-40 градуса тълпи от хора стоят по спирките и чакат благоволението на мобилниците нещо да дойде и да ги закара, закъдето са тръгнали. Обяснението е, че през юли и август хората са в отпуск. Ако в Столична община и "Градска мобилност" са по два месеца в отпуск, трябва да знаят, че при нормалните хора почивката е значително по-къса и често дори изобщо не е през юли и август.
А когато когато все пак нещо дойде и хората успеят някак да се натъпчат в превозното средство, жегата навън им се струва морска прохлада в сравнение с температурата вътре, която надхвърля 45 градуса, както показват термометрите. Пред тази атмосфера душегубките на Хитлер направо са като санаториум с климатици.
Да не говорим, че в цялата тази нагрята и потна гмеж от изнервени граждани в най-пиковите часове се завират и тучни контрольорки, мощно разпръскващи аромат на некъпана плът с наднормено тегло, които да проверят дали пътниците са редовни. Които обаче са много курназ с всички, освен с циганите. Ще се хванат за някой келеш без билет и ще го свалят от трамвая, а пък циганите дори не ги виждат, камо ли да им искат билетче, като да са прозразни тия наши цигани.
Истината е обаче, че в софийския градски транспорт няма редовни граждани, пък дори и да имат билетчета и карти. Защото не може да е редовен, в смисъл нормален човек, който безропотно търпи всичко това, че и плаща по 1.60 лева, независимо дали се е качил за 2-3 спирки или пътува от единия до другия край на линията.
Затова е крайно време столичани да се обединят и да престанат да плащат на тия тунеядци от градския транспорт, както и на ставащата все по нагла кметица Фандъкова, докато не вкара в ред "Градска мобилност", не се научи да ремонтира така, че една улица да издържа поне 10 години, освен ако целта не е някаква друга - абе, какво стана с това антикорупционно законодатаелство?! - не оправи тротоарите така, че хората да не се пребиват по хлопащите плочки и да не се сблъскват с велосипедистите по тъпнята, която тя нарича "велоалеи", ако не въведе стандарти за контрольорките като за стюардеси и, изобщо, ако не си подаде оставката. Защото, ако можеше да се справя с всичко това, след толкова мандата да го беше направила.
Само че колкото повече управлява Фандъкова, толкова по-зле става положението за столичани. Или да плаща по 1.60 на софиянци да се возят в смърдящия, претъпкан и рядък като секс на стара мома градски транспорт, или да си спомни руския език и да се връща в някой курс по свободно избираем предмет. Не знаем колко става за тая работа, но за кмет явно не става.