Вход
София
Времето в София 17 o C

Супер правила за здрав мозък

Супер правила за здрав мозък

на 11.01.2018
22014
0
Супер правила за здрав мозък
Автор: ПИК
11.01.2018
0
22014

Тревожите се, че паметта ви отслабва? Трудно ви е да съсредоточите вниманието си върху всекидневните задачи? Ако отговорът на тези въпроси е "Да", международни експерти, цитирани от в. "Дейли експрес", препоръчват спазването на следните "златни правила" за добро здраве на мозъка:

1. Консумирайте полезни мазнини

Около 60 процента от мозъчното вещество се състои от мазнини, основно омега-3 мастни киселини. Смята се, че въпросните мастни киселини подобряват концентрацията, запаметяването и настроението.

Отличен източник на омега-3 мастни киселини са мазните риби като скумрия, сьомга и сардини, лененото семе, чията, орехите.

Други здравословни мазнини като мононенаситените мастни киселини могат да се набавят от зехтина и авокадото.

2. Хапвайте яйца на закуска

Изяждането на две яйца на закуска може да е най-лесния начин за по-ефикасно отслабване

Закуската с яйца е отлично средство за сутрешен мозъчен заряд. Протеините в яйчния жълтък повишават нивата на аминокиселините в кръвта и са важни за производството на невротрансмитерите допамин и серотонин, които играят ключова роля за доброто настроение. Яйцата освен това съдържат полезния за добра памет холин (витамин В4).

3. Подправяйте ястията с куркума

Редица изследвания са установили ползата от подправката куркума за доброто мозъчно здраве. Активното ѝ вещество куркумин подобрява паметта, забавя свързаното с възрастта намаляване на познавателните способности и противодейства на депресията.

4. Стимулирайте мозъка

Колкото повече "предизвиквате" мозъка, толкова повече невронни пътеки създава органът. Не се колебайте да изпробвате нов спорт, да прочетете стимулираща мисленето книга или да усвоите нов език.

5. Не се лишавайте от сън

Тялото използва съня, за да ремонтира и обновява мозъчните клетки. Изследвания са установили, че сънят допринася за растежа на нови неврони в части от мозъка, отговорни за дългосрочната памет. Качествената почивка подобрява също способността за фокусиране и запаметяване на нова информация.

6. Включвайте в менюто ферментирали храни

Човешките черва се обитават от миниатюрни полезни бактерии, оказващи благоприятно влияние върху мозъка. Въпросните микроорганизми отделят невротрансмитери и аминокиселини, които контролират възпалителните процеси и производството на хормони и оказват въздействие върху мозъчните функции. Консумацията на ферментирали продукти като кисело мляко, кефир и кисело зеле стимулира полезните чревни бактерии.

7. Наблягайте на зелените храни

Редовната консумации на зелени листни зеленчуци - например като салата за обяд, подобрява способностите за мислене и запаметяване

Зелените продукти като спанак, броколи и кейл са отлична храна за мозъка. Те освен това са източник на магнезий, който помага на тялото и ума да противодействат на стреса. Включвайте поне две порции зелени храни във всекидневното си меню.

8. Движете се

Само 30 минути движение на ден са достатъчни за добро мозъчно здраве. Аеробните упражнения като ходене пеша, бягане и плуване допринасят за развитието на нови мозъчни клетки и противодействат на отслабването на паметта. Движението подобрява и комуникацията между мозъчните клетки, като по този начин подпомага запаметяването и мисленето.

Сподели:
Напиши коментар »
(0)
Вашето мнение
Код за сигурност:
Последни новини
Най-важното
Най-четени
Най-коментирани
За кого бихте гласували при парламентарни избори днес?
архив

Отива един пациент при психиатъра и му се оплаква от прекалена полова възбуда
и неудовлетвореност.
Докторът го подлага на тест – нарисувал му един по-голям кръг и един по-малък в
него.
– Кажи ми какво виждаш на рисунката?
– Ами, кръгло легло и отгоре двама се чукат.
– Хм, замислил се докторът и му показал друга рисунка – квадрат и в него един по-
малък квадрат.
– Ами сега, какво виждаш?
– Как какво, квадратно легло и отгоре двама се чукат.
– Добре де, ами сега – и докторът му показал начертан триъгълник и в него по-
малък триъгълник.
Пациентът го погледнал изпод вежди.
– Абе докторе, ти да не си нещо сексуален маниак?

няма нови новини
Днес: 327
hot
най-четени новини в момента
сега
2393
четат ПИК
сега
четат тази новина
x
ПЪРВО В ПИК TV: След екшъна в Сливен, вътрешният министър категоричен: Няма да позволя нападение над полицай
x
Мамят ни по 7 начина в нета
x