ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
От февруари до юли, онлайн магазините в България са се увеличили с близо 10 процента, съобщава българска хостинг компания, позовавайки се на данни за типовете онлайн платформи, инсталирани от нейни клиенти.
Този ръст на онлайн магазините у нас показва предприемчивостта на българите за създаване на реално работещи бизнес модели, самото изграждане на онлайн магазин вече е много лесно.
Според проучването технологичните продукти и облеклото остават най-често пазаруваните стоки по интернет в България. Изнесените данни съответстват и на възходящия тренд в бранша, отчетен от Ecommerce Europe. По данни на международната организация, ръстът в онлайн търговията у нас през отминалата година е 27 на сто, като страната ни запазва четвъртото си място в региона на Източна Европа по онлайн продажби.
Делът на интернет икономиката от брутния вътрешен продукт на страните от Европейския съюз през отминалата година пък е достигнал 2.45 на сто, а очакванията са през тази година потребителите на Стария континент, пазаруващи по интернет, да се увеличат с 25 на сто, в сравнение с 2014 година. От организацията отчитат бизнес модел, който съвместява онлайн и традиционни магазини, тъй като все повече потребители проучват търсените от тях продукти в интернет, след което ги купуват от обикновени магазини.