Таксиджии въртят мръсни номера! Пренебрегват закона и не пускат апаратите, а возят по договорка
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Таксиметрови шофьори в Пазарджик не включват апаратите си за таксуване на дълги разстояния, съобщава читателката Росица Стоева, цитирана от "Марица". Жената се възползвала от услугата на превозвач, за да посети ресторант за бързо хранене, намиращ се извън града до автомагистрала "Тракия".
Още с качването шофьорът попитал дали ще има нужда от касова бележка, като определил конкретна тарифа от 10 лева до тази дестинация. Недообмислила въпроса и съгласна с исканите пари, клиентката отказала.
Таксиджията си предложил услугите и за на връщане. Отново броячът не бил пуснат, но пък Росица получила перфектно обслужване и решила, че няма да създава проблеми на човека, още повече че случката била с нейно изрично съгласие. Не толкова с лекота приемат нередностите други жители на Пазарджик. От председателя на съюза на таксиметровите превозвачи Валентин Нучев разбираме, че сигнали за возене без включен апарат има много.
Колегите са запознати с наредба номер 34, свързана с професионалната ни дейност, и знаят, че трябва да я спазват. Често на общи събирания говорим, че трябва да има лоялност към клиентите, а те от своя страна да изискват касова бележка срещу предоставената услуга. Вътрешни санкции за подобни нарушения обаче нямаме. Има контролни органи, които изпълняват тази функция, обяснява Нучев.
Глобата за невключен апарат е 1500 лева. Таксиметровите шофьори в града работят за себе си, колите са си техни и нямат шеф, пред когото да се отчитат. И все пак всеки си има негова причина понякога да не пуска брояча.
Член 39 от Наредба номер 34 от 1999 година за таксиметров превоз на пътници гласи, че след приключване на превоза водачът задължително издава фискална касова бележка за извършена таксиметрова услуга.
При поискване от пътника шофьорът пуска и фактура по реда на член 20, алинея 2 от Наредба 53 от 1999 г. за функционалните и техническите изисквания към електронните таксиметрови апарати с фискална памет. При повреда на апарата човекът зад волана договаря с пътника колко ще струва пътят в зависимост от километрите и тарифата.