Три месеца МВР, НСО и Военна прокуратура крият с каква скорост се е движил джипът-убиец с Кирил Петков (ФАКСИМИЛЕ)
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Три месеца 3 силови ведомства си прехвърлят топката за най-важния въпрос около фаталната катастрофа с участието на Кирил Петков, на който все още няма отговор - с каква скорост се е движел джипът на Националната служба за охрана (НСО) преди силния удар на пътя Варна - Добрич, завършил със смъртен случай.
На 16 май тази година, кола на охранителната служба, с която съпредседателят на "Промяната" лети към предизборна среща във Варна, се удря в Ауди в района на село Аксаково. Причината, уж, е внезапно изскочил автомобил от път без предимство. Водачът на Аудито почина, съпругата му оцеля.
От снимките, които бяха разпространени от местопроизшествието, се видя, че ударът е бил изключително силен, тъй като и двата автомобила са неузнаваеми. В последствие експерти коментираха, че предполагаемата причина за фаталния сблъсък е високата скорост от на 120 км/ч., с която се е движел джипът на НСО, въпреки максимално позволените 60 във въпросния участък.
Три месеца от тогава МВР, Военна прокуратура в Сливен, която води делото заради участието на служител на НСО в пътния инцидент, и службата за охрана се крият зад "следствената тайна" и отказват да разгласят публично скоростта.
От месец май насам журналистът Евгени Петров се опитва да получи достъп до обществена информация, свързана с катастрофата край Аксасово, но и при трите институции "удря на камък", научи ПИК.
Към края на юни най-напред се обръща към МВР. Получава писмо, че в техните масиви няма данни по поставените от него въпроси, касаещи скоростта и пътните знаци на кръстовището, както и защо спешно участъкът бе преасфалтиран. Препращат го към Военна прокуратура в Сливен, откъде получава отказ. Заради "следствена тайна".
В началото на август Петров получава писмо и от НСО, подписано от Емил Тонев. Тези дни шефът на службата тихомълком бе повишен от Румен Радев с висше офицерско звание "генерал-майор", когато държавата се тресеше в неведение ще има ли или не служебно правителство.
"Онзи ден получих ей това от НСО (виж факсимилето долу - б.р.), лично подписано от Емил Тонев. Следствена тайна било и ще попречим на разследването. Честито звание, г-н генерал, ще ви плащам заплатата от моите данъци! А междувременно - защо ни правите на идиоти? С какво ще попречим на разследването, ако кажете с каква скорост се е движел джипът с Киро на борда? С какво точно ще попречи този факт на обективното и всестранно разследване?... Всичко дотук е перфектна илюстрация на състоянието на институциите у нас - на никого не му пука и никой пред никого не е отговорен", коментира Петров.
Две седмици след катастрофата излезе доклад на екпертите от Европейския център за транспортни политики, според които лошата преценка на шофьора от НСО вероятно е основната причина за настъпването на инцидента - той се е движел с "превишена скорост значително над позволената и в пъти над безопасната" при условия на ограничена видимост.
Дни след инцидента се появиха информации, че Петков е пришпорвал шофьора да бърза, защото закъснявал за предизборното събрание. Лидерът на ППДБ обаче отрече това.
Може би се досещате в крайна сметка кой ще "опере пешкира"...
Факсимиле от отговора на ген. Емил Тонев за катастрофата с джипа на НСО и Кирил Петков на борда му колегата Евгени Петров публика на профила си във Фейсбук.