BG EN

Туристическият сектор иска 60 млн. лв. за реклама на България за догодина

Икономика

Туристическият сектор иска 60 млн. лв. за реклама на България за догодина

12810
на 08.10.2020
Туристическият сектор иска 60 млн. лв. за реклама на България за догодина
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

Туристическият бранш настоява в бюджета на България за следващата година да бъдат отделени рекордни средства от минимум 60 млн. лв. за реклама на страната с цел привличането на повече чужди туристи. Това заяви Сийка Кацарова, председател на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм (BUBSPA) пред Travelnews.bg. Според нея точно в криза трябва да има активен маркетинг и реклама на дестинацията. Браншът ще предложи мярката като антикризисна за сектора и ще изпрати писма до вицепремиера и министър на туризма Марияна Николова, на министъра на финансите Кирил Ананиев, на правителството и на Народното събрание, за да може да залегне в държавния бюджет за 2021 г. Министерството на туризма разполага с около 15 млн. лв. за реклама през тази година.

препоръчано

„Сега е времето да си припомним, че по време на криза е важно да се работи два пъти по-активно и креативно и тук е мястото отново да посочим, че средствата за реклама в бюджета на Министерство на туризма за следващата година трябва да бъдат тройно или четворно по-високи“, подчерта Кацарова. Според нея бюджет от минимум 60 млн. лв. може да доведе до извеждането на България в предните места като предпочитана дестинация за посещение от страна на европейците. Затова рекламата трябва да бъде насочена към европейските страни, а не към далечни дестинации като Китай, Индия, САЩ и други, защото презокеанските пътувания и през следващата година ще бъдат сложни и ограничени.

BUBSPA вече работи по конкретен план за изгражадне на репутацията на България като дестинация за целогодишен здравен туризъм, по който страната ни присъства в немските медии с позитивни новини, стъпили на реални факти, обясни Сийка Кацарова. Планът е координиран от Германо - Българската търговско индустриална камара и подкрепен от вицепремиера и министър на туризма Марияна Николова. Начертан е такъв и за работа с концесионерите на летищата в Бургас, Варна и София. Следващата седмица се предвижда провеждане на кръгла маса във Варна по темата. Освен това германски туроператори вече са започнали кампания по информиране на немските граждани чрез door to door за възможностите за здравна почивка в България. Водят се разговори с още туроператори.

Изпълнителният директор на Националния борд по туризъм Полина Карастоянова подкрепя отделянето на по-висок бюджет за реклама на България през 2021 г. Според нея средствата трябва да бъдат минимум 70 млн. лв. Бордът от години апелира за обвързването на парите за промотиране на страната с броя на пристигналите туристи и приходите от сектора в хазната. Те настояват за отделянето на 1% от постъпленията от туризъм, да отиват за неговата реклама. „Механизмът не трябва да се изчислява на тазгодишна база, защото е кризисна, а да се вземе 2019 г.“, подчерта Карастоянова. Миналата година страната посрещна над 9.3 млн. туристи и реализира 3.7 млрд. евро приходи. Това означава, че бюджетът за реклама трябва да бъде 37 млн. евро.  На такъв принцип например работи Хърватия.

 Полина Карастоянова смята, че трябва да се промени и подходът за реклама на туризма. Например да не се търсят само традиционните канали, средства и медии. Представянето на България трябва да се насочи към дигиталните и онлайн платформи. Освен това да бъдат привлечени свързаните с туризма сектори като хранително-вкусовата промишленост, транспорта и др. Според Карастоянова е много важно Министерството на туризма и браншът да влязат в националния план за бъдещите европроекти за възстановяване и устойчивост от пандемията COVID-19, по което ЕС ще отпусне на България 6.5 млрд. евро.

 

 

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК! Топ хороскопът на Алена за първата неделя на декември: Девите да внимават с кого общуват, подводни камъни за Водолея САМО В ПИК! Топ хороскопът на Алена за първата неделя на декември: Девите да внимават с кого общуват, подводни камъни за Водолея
ПИК TV x
Проф. Рачев С ШОК ПРОГНОЗА пред ПИК TV: Никулден идва с пролетни температури, а после... (ВИДЕО) Проф. Рачев С ШОК ПРОГНОЗА пред ПИК TV: Никулден идва с пролетни температури, а после... (ВИДЕО)
ново
Днес: 1
горещо
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК