Уволниха командващия Седми американски флот заради инцидентите с кораби
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Командващият Седми американски флот вицеадмирал Джоузеф Окойн беше уволнен след два сблъсъка с участието на американски военни кораби в азиатски води, станали в последните месеци.
Овакантеният пост ще бъде зает от контраадмирал Фил Сойър.
Адмирал Скот Суифт, който командва Тихоокеанския флот на САЩ, заяви, че е освободил Окойн заради „загуба на доверие в командните му способности”.

Адмирал Скот Суифт
В понеделник американският ескадрен миноносец „Джон Маккейн”, въоръжен с управляеми ракети, се блъсна в петролен танкер в протока Малака край Сингапур. Петима американски матроси бяха ранени при злополуката, а други десет са в неизвестност.
Това беше четвъртият голям инцидент за Тихоокеанския флот на САЩ в рамките на тази година.

Корабът "Джон Маккейн"
На 17 юни седем матроси загинаха при сблъсък на ескадрения миноносец „Фицджералд” и контейнеровоз под филипински флаг край Йокосука.
През януари крайцерът на САЩ „Антиетам” заседна на плитчина край базата си в Япония, а през май „Лейк Чамплейн” се сблъска с южнокорейски риболовен кораб. При тези инциденти жертви нямаше.
Американските Военноморски сили наредиха оперативна пауза на всичките си кораби по цял свят и щателен преглед на Седми флот, заяви командващият американските ВМС адмирал Джон Ричардсън. Прегледът ще обхване поддръжката, оборудването и обучението, включително тактически и навигационни умения.
Дали обаче инцидентите с американските военни кораби не са предизвикани от кибератаки, пита се АФП.
Според някои специалисти злонамерени лица или организации не могат да предизвикат такъв нещастен случай с оглед американските системи за сигурност и логистичните усилия, необходими за събиране на два кораба в една и съща точка. Други обаче смятат, че тази „черна серия” не може да се обясни само с човешки грешки и съвпадения.
Според някои аналитици екипажите може просто да са били преуморени, защото изпълняват множество задачи в региона. Не е лека задача и самото корабоплаване в тези морета, пълни с търговски кораби. Други обаче са склонни да търсят по-мрачни обяснения за станалото.
Итар Глик, оглавяващ израелската компания за кибернетична сигурност „Вотиро”, смята, че системите джипиес системите на американските кораби може да са били саботирани с цел да съобщават неверни данни за местонахождението им.
„Нищо чудно да се опитат, например пирати. И ако ги подкрепя някоя държава, ще разполагат и с нужните ресурси за такава атака”, казва той пред АФП.
Работил преди, както казва, за израелското разузнаване, Глик сочи за най-вероятни виновници при това положение Китай и Северна Корея.


