BG EN

Уличните кучета са около 9000, прибираме най-агресивните

Интервю

Уличните кучета са около 9000, прибираме най-агресивните

3907
на 03.01.2013
Уличните кучета са около 9000, прибираме най-агресивните

Уличните кучета са около 9000, прибираме най-агресивните

Йорданка Фандъкова е кмет на София от 2009 г.  Бивш зам. - кмет на столицата и бивш министър на образованието, младежта и науката. По професия е учителка, завършила е Руска филология в СУ „Св. Климент Охридски”.  -        Кой е най-тежкият проблем, с който ще се сблъскате през 2013-а година, г-жо Фандъкова? -        Не деля проблемите на тежки и леки. За мен е важно да имаме ясен план за работа и да го следваме. Да продължим с големите инфраструктурни проекти, със строежа на метрото и детските градини.     -    Бюджетът на „Екоравновесие” за следващите 12 месеца е двойно по-висок. Ще се справи ли Столичната община с бездомните кучета? - Винаги съм казвала, че най-неприятният проблем на града са бездомните кучета. Същото важи не само за София, но и за цялата страна. Миналата година успяхме да изградим приюти от открит тип. Построихме приют за 1000 бездомни кучета и започнахме да прибираме от улиците най-агресивните от кварталните глутници. Едновременно с това продължава и кастрацията им. В тази дейност се включиха и районните кметове, и неправителствените организации. Полагаме максимални усилия, но за да има резултат, се изисква време. Още – проблемът да бъде решен на национално ниво. Самите собственици на кучета да станат отговорни към поколенията на домашните си любимци. Затова предлагаме и безплатна кастрация  в общинските приюти, като освобождаваме от такси стопаните им. -        Има ли точна статистика за броя на уличните кучета? -        При последното преброяване бяха малко над 9000. Но пак ще ги броим. -        Обновихте с нови автобуси и трамваи градския транспорт. Само че старите Икаруси още не са извадени от употреба? -        Предстои да купим 120 нови съчленени автобуси, които са климатизирани и нископодови. Ще ги доставим с европари по програма „Околна среда”. До две години очаквам да подменим най-старите рейсове – над 30-годишни, които още се движат по улиците на София. Имам пред вид Икаруси и Мерцедеси. Наред с тях освежаваме и тролейбусния парк. Вече имаме 30 нови тролейбуса. Предстои закупуването на още 50 автобуса, също с евросредства. Инвестициите ни в градския транспорт са огромни, те са предимно със средства от оперативните програми. Затова и запазваме цената на билетите. -        Значи цената на билета за градския транспорт ще остане същата и тази година? -        Успяхме да я запазим, въпреки скочилите цени на горивата и енергията. Смятаме, че с новите инвестиции ще съумеем да я съхраним и през тази година. В същото време ще засилим контрола върху пътниците. Не може едни хора да не плащат за сметка на други! Много важно е да се знае, че модерен градски транспорт изисква средства и инвестиции, и че всеки, който го използва, трябва да си купи билет или карта. Ние вече предложихме нови пакети карти – семейни, за цялата градска мрежа. Ако единият от  родителите си купи такава, детето му може да ползва карта на половин цена. Въведохме и бизнес пакети, с които ако работодател закупи определено количество карти,  2 месеца от годината те му излизат без пари. -        Детелината до Телевизионната кула вече е открита. Ще бъдат ли изградени и други подобни естакади? -        Да, пуснахме движението и по кръстовището до ВМА. Когато времето се затопли, ще завършим целия участък в този район. Много скоро започваме изграждането на още две кръстовища - на бул. „Симеоновско шосе” при Семинарията и на бул. „Гешов”. -        Защо в София няма достатъчно „зелени вълни”, които да улесняват по-бързото движение на автомобилите? - В проекта за модернизация на градския транспорт са осигурени финансии за изграждането на 20 интелигентни светофари на възлови кръстовища. Те ще анализират по кое направление има най-голямо натоварване, за да му дадат приоритет. Така ще се намали натрупването на превозни средства по пътните артерии. Отново ще използваме европейски средства. Всъщност говорим не само за зелени вълни, но и за дистанционно управление на светофарите при пропускането на градския транспорт. -        През последната година таксите за вдигане на неправилно паркираните автомобили с паяци и скоби скочиха значително. За какво се харчат тези пари? -        Миналата година заедно с метрото бяха пуснати в експлоатация и 3 големи подземни паркинга. Амбицията ни е да стимулираме хората да оставят колите си в тях и да идват до центъра с метро или друг вид градски транспорт, за да се облекчи трафикът. Заедно с това се въведе и нова организация за паркиране в идеалния център, за да може тези, които желаят да си свършат работа за час-два, да могат да го направят. Засилихме и контрола за неправилното паркиране, което изнервя всички шофьори. Това са европейски практики, с които целим облекчаването на движението в историческия център на града. Приходите от паркирането в синя и зелена зона се използват освен за инвестиции в инфраструктурата, и за подпомагане на градския транспорт. Иначе как ще запазим цената на билета и ще стимулираме ползването на градски транспорт? Достатъчно средства вложихме и за построяването на пешеходни и велосипедни алеи. Ще продължим да правим същото и тази година. Предстои да се изгради велоалея по бул. „България” и да се свържат велоалеите в центъра на града. Още: следващият етап от изграждането на пешеходната алея на бул. „Витоша”. Вече започна работа по водопровода, а на пролет ще положим настилките. Подготвяме и проект за цялостно обновяване на парка пред НДК.         Ще продължим ремонта на Борисовата градина. След като там направихме красиво осветление, ще подменим и плочките пред езерото Ариана. -        До къде ще стигне строежът на метрото? -        Вече започна изграждането на участъка от бул. „Цариградско шосе” до летището - това са нови 5 км метро с 4 метростанции. През пролетта започваме работа по нов участък до бизнеспарка в „Младост”. Имаме осигурени средства от европейските програми. Срокът за приключване на строителните обекти е 2014 г. През 2015 г. очакваме още 8 километра метро. Едновременно с това се подготвя и проект за трети метродиаметър, с който ще кандидатстваме за финансиране през следващия програмен период от 2014 г. -        Наближават важни избори. Сигурно преди вота ще асфалтирате ударно улици и булеварди? -        Ние показахме на софиянци, че работим много интензивно и решаваме проблеми, които са трупани с години. Без значение дали това се случва по време на избори или не. През 2012 г. открихме изключително големи, знакови за града обекти, без да има избори. Така че сме показали, че си спазваме програмата. В крайна сметка хората ще ни оценяват по резултатите. -        Премиерът Бойко Борисов твърди, че ГЕРБ ще спечели втори управленски мандат. Споделяте ли неговото мнение? -        Мисля, че всичко, което се направи през последните години и то в условията на много тежка финансова криза, се вижда от хората. Това не са приказки, а конкретни неща, които облекчават движението и дават възможност на бизнеса да се развива по европейски. -        Кои са най-големите грешки на ГЕРБ? -        Няма безгрешни хора. Животът е динамичен, времената са тежки. Много важно е да се реагира адекватно и да не срамуваме да признаваме грешките си. Често ни критикуват, че реагираме под натиска на хората. Но според мен това е израз на достойнство, особено когато се отнася за неща, които могат да бъдат решени по по-добър начин.   Интервюто е публикувано във в. "Ретро"        
препоръчано
Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК! Топ хороскопът на Алена за Деня на студентите: Стрелецът да внимава с щедростта, неочаквани пари за Водолея САМО В ПИК! Топ хороскопът на Алена за Деня на студентите: Стрелецът да внимава с щедростта, неочаквани пари за Водолея
ПИК TV x
Доц. Борислав Цеков пред ПИК TV: ППДБ искат власт без избори, политиката се тиктокизира, а еврото е необратимо (ВИДЕО) Доц. Борислав Цеков пред ПИК TV: ППДБ искат власт без избори, политиката се тиктокизира, а еврото е необратимо (ВИДЕО)
ново
Днес: 6
горещо
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК