ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Първата изложба след излизането от затвора на Волфганг Белтраки - най-скандалният престъпник в историята на изкуството, бе открита преди дни в галерия "Art Room 9" в Мюнхен, предава сайтът Artprice. Откакто излезе от затвора през януари 2015 г., германският фалшификатор продължава да прави милиони долари от кариерата си на фалшификатор, която гради в продължение на 36 години.
Колекционерите плащаха милиони за лъжливо приписани произведения на автори като Пабло Пикасо или Фернан Леже, рисувани от Белтраки. Той успява да измами експерти, аукционни къщи, музеи и дори вдовицата на Макс Ернст, че неговите творения са истински. Съпругата на Белтраки – Хелън продава произведенията на колекционери и аукционни къщи, твърдейки, че това е нейна семейна колекция, предавана от поколения.
Двойката дори прави фалшиви фотографии в ретро стил, в които Хелън позира като баба си с картините, висящи на стената зад нея. Измамата в крайна сметка е разкрита, когато британският експерт д-р Никълъс Истоу открива бял титаниев пигмент, когато прави анализ на произведение на холандския художник Хайнрих Кампендонк. Бялата титаниева боя не е съществувала през 1915 г., когато се предполага, че произведението е било създадено. През 2011 г. Белтраки бе осъден на шест години затвор, а съпругата му на четири.
Първата изложба на Белкраки, след излизането му от затвора, се нарича "Свобода" (Freiheit). "Първото значение, което съм вложил, е че сега съм свободен. Второто е, че съм свободен да рисувам, и то не като имитирам другите художници. Сега мога да правя каквото си искам", споделя художникът. Медиите в Германия коментират, че изложбата на Белтраки, включваща 24 картини, вече е привлякла международен интерес и то още преди да бъде открита. Най-скъпата творба струва 78 000 евро.
През декември 2014 г., докато той все още изтърпяваше присъдата си, швейцарски галерист разпродаде изложба с творби на Белтраки, като нетната стойност на произведенията надхвърли 650 000 евро. Впоследствие галерията бе изключена от Асоциацията на швейцарските дилъри на изкуство. Въпреки това, галерията в Мюнхен не се притеснява от евентуална критика или подобни последици. Запитан за какво съжалява, Волфганг отговаря, че никога не би използвал бяла титаниева боя.


