ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Парадоксален мотив е изтъкнала в жалбата си до Комисията за защита на конкуренцията фирма от "Монтана Автобусен транспорт" ЕООД. Тя е с адрес на управление в София, но оперира в Северозападна България.
Във възражението е посочено, че при обявяването на конкурса за линиите № 4, 10, 12, 22, 24, 93, 27 и 20 Община Пловдив неправомерно иска от кандидатите да разполагат с рейсовете с евро 6. Според превозвача критерият за екологичен клас трябва да се занижи до евро 5.
"На последния конкурс, проведен преди две години, условието за качеството на автобусите беше евро 6 и не е логично сега да сваляме летвата на евро 5", коментира пред "Марица" шефът на общинската дирекция за обществени поръчки Тодор Тодоров.
Цялата документация е изпратена в КЗК за проверка. При провеждането на предишните два конкурса за други автобусни линии също имаше жалби, но те бяха отхвърлени както от КЗК, така и от Върховния съд.
Синдромът "Анка", в който фирми от различен калибър блокираха за дълго важни проекти за града, беше на мода в предишните години и сега отново е актуален.
В администрацията предполагат, че монтанската фирма няма възможност да закупи автобуси с висок екологичен клас, затова се надяват той да бъде снижен. Специалисти отбелязват, че рейсовете евро 5 вече са на възраст над 10 години и не отговарят на изискванията за съвременен градски транспорт.
Договорите са осемте линии са сключени през 2010 г. и срокът им изтече на 12 април. Според критериите, посочени в тези договори, се изискват автобуси евро 2. "Държим целият градски транспорт да е с висок екологичен клас", подчерта заместник-кметът Тодор Чонов.


