ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Френска компания планира да проведе изпитателен трансатлантически полет на самолет с нулеви емисии, който се задвижва с водорасли и слънчева енергия, пише "Фокус".
Основателят и пилот Рафаел Динели ще лети в продължение на над 60 часа следващия юни в свръхлеката електрическа летателна машина, използваща биогориво и соларни панели. Ако полетът от Париж до Ню Йорк е успешен, фирмата Laboratoire Ocean Vital ще разработи по-голяма комерсиална версия, която би могла да превозва пътници. Самолетът, наречен Eraole, е хибрид. Около 55 процента от мощността на двигателя му се дължи на специално гориво, което компанията е създала от микроскопични водорасли. Соларни клетки върху крилата осигуряват 25 процента допълнителна мощност, а за останалите 20 процента машината ще разчита на въздушните течения.
Излитането и кацането ще бъдат подпомагани от две литиеви батерии. Фирмата, която е отделила няколко години на проекта, твърди, че полетът няма да произвежда вредни емисии. По-голямата част от биогоривата все пак генерират определено количество парникови газове. При всички случаи емисиите на Eraole ще бъдат по-ниски от тези на който и да е стандартен комерсиален полет между Париж и Ню Йорк. Двупосочен полет между Америка и Европа добавя средно между два и три тона въглероден двуокис към въглеродния отпечатък на всеки пътник, например.
Новият самолет ще е по-екологичен, но пътуването с него ще продължава приблизително десет пъти по-дълго от комерсиален полет. Динели ще прекара два дена и половина в компактната летателна машина с едно място. Пилотската кабина дори не е херметически затворена, което означава, че Динели ще диша въздух, съдържащ 30 процента по-малко кислород от нормалното.