ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Масовото пазаруване за Коледа и тази година е изпълнено с неприятни изненади и скрити уловки за потребителите, пише "Стандарт". Все по-често в големи вериги цените настоките се изписват с едри цифри в евро, а под тях с малък шрифт е стойността в лева.
По този начин потребителят се заблуждава, че стоката еевтина и тръгва да купува. Врътката досега се прилагаше масово от продавачите на дрехи и скъпа козметика в големите молове.
Тази година обаче и търговците на хранителни стоки в две от големите вериги са прибягнали до такава хитрост. Основната причина е, че декември е най-празничният месец в годината и тогава хората са склонни да похарчат доста пари за подаръци ипразнични трапези, без да се замислят.
Независимо че клиентът може да се досети за разликата в цената при внимателно вглеждане или плащане на касата, търговецът разчита, че за Коледа и Нова година се правят големи покупки. Отделно цари пълен хаос, хората бързат, суетят се и са в по-еуфорично настроение .
Така пълната кошница с хранителни продукти за празничнататрапеза минава на касата, а малцина се замислят, че голяма част от нещата, които са купили примерно за 10 лева, всъщност струват 20 лева, а общата сметка е набъбнала почти двойно. Другият стар трик, който масово се наложи на пазараи продължава да жъне успех, е известната по цял свят т.нар. игра с деветките.
Така една цена реално от 10 лева се изписва като 9.99, с което се залага най-вече на психиката на купувача.


