Вход
София
Времето в София -1 o C

ХИТРИНКИ: Пет начина да повишите енергията си през зимата

ХИТРИНКИ: Пет начина да повишите енергията си през зимата

на 13.12.2019
8977
0
ХИТРИНКИ: Пет начина да повишите енергията си през зимата
Автор: ПИК
13.12.2019
0
8977

Изпитвате явна липса на енергия, настроението ви е близко до нулата и сте склонни към сълзи. Сутрин ставате от леглото по-трудно от обикновено, никога не сте жадували повече за въглехидрати и не можете да се сетите за нищо по-лошо от това да излезете навън и да общувате с други хора.

Ако ви мъчи пролетна умора, задължително прочетете това

Ако ви мъчи пролетна умора, задължително прочетете това

Пролетната умора е термин, който описва чувството за...

на 10.04.2019

Ако някоя от тези тенденции ви звучи познато, може би просто изпитвате последиците от сезонното афективно разстройство (или САП), пише "Флагман". 

САП е породен от кратките, тъмни дни на есенните и зимните месеци, по време на които изпитваме далеч по-малко излагане на слънчева светлина. Смята се, че хипоталамусът на мозъка ни (центърът на нервната система) не е достатъчно стимулиран, което води до дисбалансиран сън, заради хормона мелатонин (който е твърде много – задейства се от тъмнината) и хормона на щастието серотонин (който е твърде малко).

Има няколко лесни начина обаче, с които да преборите тази отпадналост. Ето какви са те:

Здравословна диета

Може да звучи очевидно, но яденето на добре балансирана, питателна диета е от съществено значение, за да помогнете на тялото си да се върне към най-добрата си форма. Знаем, че тялото ви копнее за въглехидрати и захар, но консумирането на такива храни просто ще доведе до повече желание, благодарение на последващото понижаване на кръвната захар. Става дума за яденето на правилния вид въглехидрати: такива, които влияят по-малко на нивата на кръвната захар.

Как да преборите следобедната умора в офиса

Как да преборите следобедната умора в офиса

Човешкото тяло и мозък работят на определен ритъм. Ето...

на 09.08.2019

Помислете за богати на фибри плодове като банани и ябълки, ядки, боб, пълнозърнести храни и зеленчуци като броколи и зелени салати. Добавете и богати на протеини храни, за да си помогнете да отблъснете желанието за захар.

Набавете си витамин D

"Приемът на добавка с витамин D е от съществено значение“, казва диетологът Розмари Фъргюсън за "Вог". "Трябва да търсите добавки с високо съдържание на витамин D, тъй като през зимата получавате много малко дневна светлина и слънце.“

Разходка в гората

Комбинирането на слънчева светлина - или просто естествена светлина - с разходка навън може да направи чудеса за вашето настроение. А така и насърчавате тялото си да се повиши производството на витамин D, извличайки много ползи от природата, които изследвания са показали, че могат да намалят стреса, тревожността и високото кръвно налягане. Опитайте и да прекарате малко време на открити пространства в рамките на два часа след ставане, за да сте в добро положение за предстоящия ден. Ако сте затворени в офис през по-голямата част от деня, уверете се, че се възползвате максимално от всички почивки и се опитайте да се позиционирате близо до прозорците, за да получавате възможно най-много светлина.

ЗВЕЗДИТЕ ГОВОРЯТ: Днес ни връхлитат умора и депресия - посветете времето си на дома и семейството

ЗВЕЗДИТЕ ГОВОРЯТ: Днес ни връхлитат умора и депресия - посветете времето си на дома и семейството

Луната сключва дисхармоничен аспект със Сатурн, което ще...

на 12.08.2019

Упражнения, упражнения, упражнения

Казват, че ако лекарите биха могли да го предпишат, упражненията биха били задължителни по всички предписания. Карайки сърцето да забърза ритъма си, задействате производството на ендорфини, повишаващи настроението, спомагате за отпускането на тялото и ума. Освен това, ако го комбинирате с природата, имате най-добрата рецепта за здраве и настроение.

Опитайте йога

"Проучване от 2008 г. на Международния журнал по йога терапия установи, че възстановителните йога пози, комбинирани с визуализация и работа с дишането, могат да оправят настроението и да дадат истинско чувство за овластяване“, казва ръководителят на йога терапия Джени Уилкинсън Прист.

"Йогата като цяло може да помогне на хората, страдащи от САП, да видят, че тяхната тревожност и тъга ще премине и че това не са постоянни състояния на съзнанието. Виждайки, че това е временно, дава на хората усещане за свобода, лична увреност и баланс.“

Сподели:
Напиши коментар »
(0)
Вашето мнение
Код за сигурност:
Последни новини
Най-важното
Най-четени
Най-коментирани
Според вас арестът на Нено Димов е:
Общо гласували: 4864
архив

Снощи шефът си постнал на стената във Фейса: - С температура 39'6 съм, не знам дали ще оцелея! За 3 минути - 147 лайка и един коментар: - Тръпнем в очакване...

няма нови новини
Днес: 269
hot
най-четени новини в момента
сега
2764
четат ПИК
сега
четат тази новина
x
САМО В ПИК TV! Представител на потърпевшите от ЧСИ емва и рекетьорите от колекторските фирми. Евродепутати идват на крака у нас заради терора (ОБНОВЕНА)
x
Ако имате херния, не носете колани, а се оперирайте
x