ГОРЕЩО
ПРОЛЕТЕН ДЕКЕМВРИ! Слънчево в цялата страна, температурите ще достигнат до 12 градуса
Проф. Румяна Коларова с ЕКСПЕРТЕН АНАЛИЗ - ето как ГЕРБ са обърнали ситуацията с оставката на кабинета в своя полза
Нагъл, по-нагъл, Ивайло Мирчев
В какъв контекст свършват приказките и започват ШАМАРИТЕ И ЮМРУЦИТЕ?! Надежда Йорданова от разградската самодейна полит-група на олигарха Иво Прокопиев е толкова безпомощна, че...(ВИДЕО)
Чичо Румен се уплаши, дръпна ръчната на партийния проект
Шест кандидати се явиха на конкурса за приватизация
Президентът на Първа инвестиционна банка (ПИБ) Цеко Минев има апетити за закупуване на БДЖ „Товарни превози”. Това стана ясно от изявление на изпълнителния директор на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол Емил Караниколов пред БНР. Крайният срок за явяване на конкурса бе удължен до 7 януари заради проявен в последния момент инвеститорски интерес, за който сега стана ясно, че е бил от страна на ПИБ, чийто президент Цеко Минев е косвено свързан и със собствениците на ски съоръженията на Витоша и Банско. Наскоро представители на властта демонстрираха заедно с лобисти в полза на концесионера в Банско. Шестима кандидати са закупили документация за участие в конкурса за приватизацията на БДЖ "Товарни превози", съобщи още Емил Караниколов пред БНР часове преди изтичането на крайния срок за заявяване на интерес към процедурата. ПИБ е единственият кандидат, който е купил документация след удължаването на срока. Останалите кандидати са "Юриста груп" ЕООД, авдокатско дружество "Георгиев, Тодоров и Ко", адвокат Валентин Иванов, адвокат Тодор Ангелов и единственият стратегически инвеститор – "Българска железопътна компания", която е вторият по-големина у нас железопътен превозвач, собственост на румънската "Груп Феровиар Роман" и на "Агрополихим". Караниколов обясни, че тези кандидати представляват обединения от чуждестранни инвеститори и местни български играчи. По думите му чуждите инвеститори предпочитат да си партнират с български дружества и ще има удачна приватизация на товарните жп превози, чийто първи опит за продажба се провали през миналото лято заради появата само на едни кандидат – регистрираната дни преди участиeтo си в конкурса офшорка "Дует Реълуей България". След прекратяването на конкурса критериите към стратегическите и финансовите инвеститори бяха значително снижени, а междувременно дълговете на предприятието надхвърлиха 110 млн. лв., които трябва да бъдат поети от новия собственик. Той също така ще има ангажимент да запази броя на персонала на дружеството, което според анализатори е проблем пред сделката заради раздутия административен щат. Няма интерес от големи стратегически инвеститори заради дълговете на дружеството, амортизираните му активи, ангажимента за запазване на персонала, по което не може да се водят преговори, както и заради нуждата от големи инвестиции, каза Караниколов. По думите му до края на март ще има яснота по сделката. Съгласно графика на агенцията след като станат ясни кандидатите, те ще имат време до 11 януари да искат разяснения по конкурса, до 28 януари ще трябва да представят документация, доказваща, че отговарят на поставените предварителни условия за участие в процедурата. Информационен меморандум за състоянието на дружеството ще може да се купува до 18 февруари, докогато и ще се издава сертификат за регистрация на останалите в надпреварата участници. За 2012 г. приходите от дейността на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол са 270 млн. лв., от които 20 млн. лв. са глоби и плащания по следприватизационния контрол, заяви още Емил Караниколов.препоръчано


