ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Българските домати вече паднаха на левче в борбата за клиенти по пазарите в Пловдив. Става дума за розови сортове с много дребен плод или набраздени. За същата цена се предлагат и други домати с леки дефекти за готвене. Дори това обаче не успява да привлече достатъчно клиентела на няколко от общинските пазари.
Тържищата в "Тракия" и Понеделник пазара са с близо една трета празни сергии. Тенденцията е такава от месеци и все по-малко производители и търговци предпочитат тези места, пише в. "Марица".
На общинския "Тракия 2" сергии има само в двата края на закритото помещение. Общо те са около 6-7, като цялата вътрешна част е празна. Продават се само плодове и зеленчуци, а един възрастен търговец има и малка сергийка с ядки. Той разказа, че лятото вътре е голяма жега, а и клиентите не са много. Повечето жители на квартала са свикнали да пазаруват в хипермаркетите. През пазара да напълнят торбите, минават редовни клиенти и познати. За търговеца най-голямото спасение са ресторантите наоколо, които зареждат килограми зеленчуци за кухните си един път седмично. Останалото е колкото да има по малко приходи всеки ден.
На Понеделник пазара в центъра на града ситуацията е много сходна. Там има и търговци, и производители. Те обаче отчитат намален поток клиенти. Оплакват се и от затруднения достъп до пазара. Един по един търсят други решения за бизнеса си, който в повечето случаи е семеен. Междувременно намаляват цените на стоката, а заедно с това и своята печалба. Признават, че за тях е по-добре да продадат плодовете и зеленчуците на ниска цена, отколкото да ги изхвърлят.