ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Бордът на директорите на Летище Пловдив е получил 23 хил. лв. повече възнаграждения от полагащите им се за периода януари - юни 2019 г. Според подадения до редакцията ни сигнал това е нарушение на правилника, за което от Министерството на транспорта са изпратили писмо с искане надвзетите пари да бъдат възстановени от ръководството, пише „Марица“.
В анализа на изпълнение на разходите за основна дейност към 30 септември 2019 г. е посочено, че тримата в ръководството на аеропорта - изпълнителният директор Спас Шуманов и членовете в съвета на директорите - Стефан Дедев и Силвия Хубенова, са получили 113 хил. лв., а според заложения план е трябвало да вземат 117 хил. лв. За сравнение към 30 септември 2018 г. заплатите на управляващите са били в размер на 109 хил. лв.
Вярно е, че сме взели повече пари, но вече сме ги възстановили, но не са 23 000 лв., а 5000 лв. Това обясни Стефан Дедев, председател на Съвета на директорите на „Летище Пловдив“ ЕАД. Той подчерта, че причината за това е счетоводна грешка. По закон всеки член в борда на директорите има право на месечно възнаграждение в размер на 5 минимални заплати, което е 2800 лв. Вече бившата главна счетоводителка, вместо да ни удържа от тази сума по 500 лв. за ДОО и здравни осигуровки, е спирала по 300 лв. и заради тази грешка тя е освободена от работа, поясни Стефан Дедев.
По повод на предстоящия зимен сезон той коментира, че от 1 декември се възстановяват чартърните полети от и до Русия /Москва/ и Израел /Тел Авив/. Отчете факта, че заради концесията на софийското летище и изкуствено прехвърлените му редовни линии от пловдивското летище, с дестинации от и до Италия /Милано/, Белгия/ Брюксел/ и Германия /Франкфурт/, нашето е на загуба. Стефан Дедев прогнозира, че ако до края на годината се обяви нова концесия за Летище Пловдив, половин година по-късно то ще има концесионер.
Държавата няма пари да поддържа съоръжението. Надяваме се да дойде инвеститор, който да вложи поне 50-60 млн. евро за неговата модернизация. Само така ще отговорим на европейските и световните стандарти за пътническо и аеронавигационното обслужване, категоричен е г-н Дедев.