Вход
София
Времето в София 11 o C

Шефът на АПИ: Инвестираме 7 милиарда лева в пътищата на Северна България

Шефът на АПИ: Инвестираме 7 милиарда лева в пътищата на Северна България

на 14.03.2019
12038
3
Шефът на АПИ: Инвестираме 7 милиарда лева в пътищата на Северна България
Автор: ПИК
14.03.2019
3
12038

Близо 7 млрд. лв. ще се инвестират в пътната инфраструктура на Северна България през следващите години. Това заяви председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски на форума „Приоритетна свързаност на Северна България“ в Русе, организиран от кмета на Община Русе Пламен Стоилов, в координация с Института за пътна безопасност, съобщиха от пресцентъра на Агенция "Пътна инфраструктура".

"С цялостното доизграждане на автомагистрала „Хемус“, на проектите Русе - Велико Търново, Видин - Ботевград, обходният път на Габрово и тунелът под Шипка ще имаме пътни комуникации, с които ще се ускори развитието на Северна България и ще се осигури бърза и безопасна пътна връзка между София, Варна, Русе и Видин", заяви председателят на УС на АПИ. Пред участниците във форума Терзийски подчерта, че се работи по подготовката и стартирането на строителството на 134-километровия участък от Боаза до връзката с пътя Русе - Велико Търново, за които правителството в края на м. г. осигури 1,3 млрд. лв.

"Графикът, който сме разработили предвижда до края на април да стартира изграждането на още два участъка от общо 6, на които е разделено цялото трасе. Това са отсечките - от Боаза до пътен възел „Дерманци“ и от пътен възел „Каленик“ до връзката с път II-35 Плевен - Ловеч. Техническото проектиране на участъци 4, 5 и 6, които са между пътя Плевен - Ловеч и Русе - Велико Търново, ще бъде изпълнено през 2019 г., а изграждането им ще започне през 2020 г. Целта е строителството на АМ „Хемус“ в участъка от Боаза до пресичането с пътя Русе - Велико Търново да приключи до 2023 г. През есента, с близо половин година по-рано от предвиденото по договор, ще завърши изграждането на 10-километровия участък от Ябланица до Боаза", допълин още Терзийски.

Председателят на УС на АПИ съобщи, че плановете на агенцията са успоредно с АМ „Хемус“ да се изпълнява и най-важният проект за област Русе - автомагистралата „Русе – Велико Търново“.

"С изграждането й ще облекчим трафика от Дунав мост и ще повишим пътната безопасност, тъй като първокласният път Русе - Бяла е една от най-натоварените и опасни отсечки в България с висока концентрация на тежки пътни инциденти. След построяването на магистралата броят на пътните инциденти по направлението ще намалеят, тъй като движението ще бъде разделено в две отделни пътни платна", заяви Терзийски.

Председателят на УС на АПИ посочи, че проектът за магистралата „Русе - Велико Търново“, която ще бъде с дължина 133 км, все още е в плен на съдебните процедури. "На 30 ноември м. г. ВАС отхвърли внесените жалби по решението за ОВОС, но на 30 януари постъпи касационна жалба, като в законоустановения срок АПИ депозира отговор пред 5-членния състав на ВАС. Очакваме решението на съда и в зависимост от решението имаме готовност тази година да стартираме търгове за 75 км от трасето на магистралата на индикативна стойност 670 млн. лв. без ДДС. Това са участъците Русе – Бяла и обходът на Бяла, съобщи Терзийски. Той заяви, че разработеният график предвижда, ако в следващите месеци стартират обществените поръчки за избор на изпълнители и няма обжалване на процедурите, които да блокират работата, в края на тази или началото на следващата година да има избрани изпълнители и реалното строителство на първите два участъка от Русе - Велико Търново да започне в края на 2020 г. или началото на 2021 г. Така първите 75 км от автомагистралата „Русе - Велико Търново“ ще са готови през 2023-2024 г.", съобщи Терзийски.

Пред участниците във форума „Приоритетна свързаност на Северна България“ председателят на УС на АПИ представи и останалите приоритетни пътни проекти Видин - Ботевград, обходния път на Габрово и тунела под Шипка. Терзийски пожела на организаторите срещата да стане традиционна и през следващите години в Русе да се представя напредъкът при изпълнението не само на пътните проекти, но и привлечените нови инвестиции в региона.

Сподели:
Напиши коментар »
(3)
1
С две думи : празни приказки.Китайците за това време правят по 1000 километра пътища,а ние две години само проектиране гласим.Тоя тунел под Шипка поне десет пъти са давали краен срок за завършване,а още не е започнал.За качеството пък на настилката ако е като на магистрала Тракия покрай Стара Загора,направо ми се драйфа.
2
толкова пари и все далавери на герб. всичко е мафия и демагогия. лъжат като ци га ни .северна България е оставена от много десетилетия на самотек.
3
Ако се спре краденето от обществените поръчки, а това може да стане с платформата окшънайз, чисто и прегледно, всичко се знае и се вижда, нещо повече собственика го дарява БЕЗПЛАТНО, т.е. повече приходи за пенсии и пътища, какво повече, но никой не иска нито леви нито десни, защото няма за тях, така казват хората.
Вашето мнение
Код за сигурност:
Последни новини
Най-важното
Най-четени
Най-коментирани
За кого бихте гласували за кмет на София?
Общо гласували: 21518
архив

Журналист взима интервю от директора на лудницата:
- Как разбирате дали пациентът е здрав, за да го изпишете?
- Имаме стандартен тест - отговаря директорът. - Пълним една вана с вода и слагаме чаена лъжичка и черпак до нея. А след това караме пациента да излее водата от ваната. Журналистът се усмихва и казва:
- И нормалният човек взима черпака, нали?
- Не - отговаря директорът. - Нормалният човек изважда тапата.

няма нови новини
Днес: 15
hot
най-четени новини в момента
сега
1177
четат ПИК
сега
четат тази новина
x
ИЗВЪНРЕДНО В ПИК TV! Депутатите изслушват Сотир Цацаров за скандала с българското гражданство (ОБНОВЕНА)
x
ВЕЧЕ НЕ Е ТАБУ: Пуснаха мъжки секс кукли със специален пенис
x