Шефът на "Сиела Норма" пред ПИК: Застрашава ли ГОРЕЩИЯТ СКАНДАЛ между правителството и ЦИК нормалното провеждане на машинния вот
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Напрежение между Централната избирателна и Министерски съвет. Складът, съхраняващ машините за вота на 27 октомври, ще спре да изпълнява своята дейност в понеделник, ако не бъде уреден въпросът с наема му.
Това обяви вчера зам.-председателят на комисията Росица Матева по БНТ.
А от Министерски съвет днес изпратиха позиция, в която казват, че договор за наем има правомощия да сключи само ЦИК и че Министерският съвет не е страна в процеса по договарянето.
Ето какво каза пред ПИК изпълнителният директор на "Сиела Норма" - фирмата, която до момента осигурява машинното гласуване.
Интервю на Соня Колтуклиева:
- Г-н Тодоров, как ще коментирате скандала със складовете за съхранение на машините между ЦИК и Министерски съвет?
- Ние през 2019 г. наехме този склад, защото преценихме, че са едни от най-добрите в складовите и логистичните услуги. През 2021 г. Министерски съвет ги избра отново, вероятно на базата на натрупания добър опит.
Ние тогава плащахме наема и услугите около половин година, без да ги дължим, с цел да няма сътресения при изборите. След това беше сключен директен договор от ЦИК и ние нямаме информация за условията по него. Единствено заплащаме услугите към нас, като товаро-разтоварни дейности.
- Коя е фирмата?
- "Карго Партнер". Договорът е с ЦИК. А правителството на Бойко Борисов би трябвало да ги е определило, беше януари 2021 г.
- Защо стана този скандал сега, според Вас?
- Не знам, но малко ми напомня нашите скандали тогава - дали МС или ЦИК да плаща и накрая плащахме ние, за да има спокойствие и работата да върви. Съдим се с ЦИК за тези наеми.
- Защо съдите ЦИК и за каква сума?
- За наемите и за други неплатени суми, мисля че делото е отпреди година и половина. Но още сме на първа инстанция и крайният резултат е непредвидим. Наистина не знам точната сума на иска. Наемите са около 500 000 лева. Нашите и техните адвокати се срещат в съда, а нашата работа върви по текущите договори, засега съвсем спокойно. Само че вече имам забрана да коментирам, вчера подписахме новия договор.
- Тази разправия застрашава ли нормалното провеждане на машинния вот?
- Това е опасно, доколкото разбрах, складовете не искат да работят без заплащане.
ПП. Карго партнер е собственост на Карго партнер оувърленд - Нидерландия, а за действителен собственик на компанията се сочи австриецът Щефан Краутер.