ШИРОКИ ПРЪСТИ: Министър Динкова похарчи 9.2 милиона за реклама в български и чужди медии - вижте какво получи в замяна (ДОКУМЕНТ)

Акценти

ШИРОКИ ПРЪСТИ: Министър Динкова похарчи 9.2 милиона за реклама в български и чужди медии - вижте какво получи в замяна (ДОКУМЕНТ)

76927
на 02.04.2024
ШИРОКИ ПРЪСТИ: Министър Динкова похарчи 9.2 милиона за реклама в български и чужди медии - вижте какво получи в замяна (ДОКУМЕНТ)
Автор:   ПИК

Последвайте ни в Google News Showcase

Министърът на туризма в оставка Зарица Динкова е похарчила над 7.7 млн. лв. без ДДС или 9.2 млн. лв. с ДДС през последните 9 месеца за реклама на страната в български и чужди електронни медии, като договорите са сключени на пряко договаряне.

WINBET – Ултра завишени коефициенти за топ спортни събития (18+)

препоръчано

Това става ясно от справка по Закона за достъп до обществена информация, поискана от сайта "TravelNews". Подходът и изборът на медии отново остава скрит, както при всички министри на туризма до момента. Рекламата на България не се обсъжда предварително с бранша и на кои пазари има необходимост от нея. Освен това страната ни няма нови клипове и послания от 4 години насам, които да провокират в новата реалност. Последните бяха създадени по време на COVID-пандемията при бившия вицепремиер и министър на туризма Марияна Николова.

От българските медии най-много средства са предоставени на трите национални телевизии, показва справката. Бюджетът за Нова телевизия е 1.26 млн. лв. с ДДС. Толкова са предвидени още за БТВ и за БНТ.

"Дарик радио" получава 184 000 лв. с ДДС. За "Про нюз България" са отделени 41 000 лв. с ДДС за представяне във в. "24 часа" на 10 малко известни обекта от България. Никой от бранша обаче не е открил и видял тези обекти, а за сметка на това имаше редица статии в защита на министър Зарица Динкова да остане на поста!!!

Трите национални телевизии също никога не пуснаха информации за исканата оставка на Динкова от бранша.

"От години и при този министър действа правилото: Който слушка – папка", коментира пред TravelNews проф. Георги Рачев, зам.-председател на Българската асоциация на туристическите агенции (БАТА) и собственик на туроператора "Географски свят".

Според него изборът на български и чужди медии, както и рекламата на българския туризъм, не са коментирани с бранша предварително. Той допълни, че вече четвърта година страната ни няма нов клип и обновяване на бранда. Освен това на вътрешния пазар трябва да бъдат рекламирани малко известни места, които да привличат българите. В тях трябва да се събуди животът, а не масовите дестинации, които се пълнят така или иначе с туристи, подчерта проф. Рачев.

Подобно мнение изрази и Димитър Попов, управител на "Пенгуин травъл", който оперира и на датския пазар. "Никой не измерва ефекта от рекламата на България, а просто се изливат едни пари от всички министри до момента. Заради тези средства медиите хвалят и сегашната министърка, но ефект за туризма няма", коментира Попов. Според него браншът трябва да казва къде да се насочва рекламата и на кои пазари. От години се харчат едни милиони като се рекламира по един и същи начин, без да се знае идеята и целта. Освен това се използват стари материали, каза той. Попов подчерта, че националният портал bulgariatravel.org е морално остарял и в безобразно състояние.

При чуждите медии най-много средства са предоставени от Министерството на туризма на британската BBC – 2 143 780 лв. без ДДС. Това е един от най-големите пазари за летния и зимния туризъм. За другия частен британски канал - Chanel 4, са отделени 347 325 лв. без ДДС, за реклама на културния туризъм. На второ място е пазар Турция. Турското национално радио и телевизия (TRT) получават 1 760 247 лв. без ДДС. Средства са отпуснати още за Сърбия (Superstar TV и ArenaSport TV), Гърция (спортния канал Action24 и Sky TV), Северна Македония (Alsat-M и Sitel).

От бранша коментират, че няма реклама в други важни страни за туризма ни като Германия, скандинавските страни и Централна Европа - например Полша, която през последните години е един от най-големите и важни пазари за летния туризъм.

"Не виждам какъв е смисълът да се рекламира в Турция, където имаме голям проблем с издаването на визи и те трудно идват в България. Това са пръснати пари напразно", смята проф. Георги Рачев. По думите му трябва обратен подход. Първо да се облекчи режимът и издаването на визи да стане по електронен път, и след това да направиш голяма рекламна кампания на огромния съседен пазар.

"Виждал съм реклама на морския туризъм на България в Турция, което не може да доведе до никакъв ефект, защото трудно ще накараме турците да идват в морските ни курорти, при положение, че техните са светлинни години по-добри от нашите", заяви Димитър Попов. Турците търсят друг туризъм - планински, СПА, хазарт и културен туризъм. Визите са огромен проблем и първо този режим трябва да бъде облекчен и тогава са наблегне на рекламата в Турция. За сметка на това има достатъчно други пазари в Европа, към които трябва да се насочим.

Следвайте ПИК в Телеграм и Туитър

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 18 април - денят носи успех за Телците, Стрелците имат възможност да попълнят банковата си сметка САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 18 април - денят носи успех за Телците, Стрелците имат възможност да попълнят банковата си сметка
ПИК TV x
ПИК TV! Скандал в комисията за разследване на корупционните практики в Агенция Митници :Бойко Рашков се е срещал най-малко 10 пъти с обявените за контрабандисти Стефан и Марин Димитрови (ВИДЕО) ПИК TV! Скандал в комисията за разследване на корупционните практики в Агенция "Митници" :Бойко Рашков се е срещал най-малко 10 пъти с обявените за контрабандисти Стефан и Марин Димитрови (ВИДЕО)
ново
Днес: 136
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК