ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Средно всяко трето българче е било обект на онлайн тормоз. Това показват данни от изследване на Националния център за безопасен интернет. Експертът Георги Апостолов обясни пред „Монитор“, че този дял е нараснал, защото при предното проучване е бил 20%, съобщава "Монитор". Една от причините за тази тревожна тенденция е, че все по-рано децата започват да използват интернет. Според изследването най-ниската декларирана възраст е 4 години. Най-често пък хлапетата влизат за първи път в мрежата на 7 години, като преди шест години това се е наблюдавало при десетгодишните.

Проучването показва още, че около 80% от децата между 9 и 11 г. имат профил в социалните мрежи, въпреки че Фейсбук е позволен чак след навършване на 13. Освен това учениците не се възползвали от защитите, които предлагала социалната мрежа за непълнолетните потребители, обясни още Георги Апостолов.
Голяма част от тях заявявали, че са запознати с възможностите за ограничаване с цел сигурност, но на практика едва 20% се възползвали от тези опции. Георги Апостолов коментира също, че онлайн тормозът има пряка връзка с агресията в училище.
Както „Монитор“ вече писа, 7279 са случаите на агресия в училище, свързани с физическо посегателство и психически тормоз през миналата учебна година. Близо 1500 от тях са случаите на тормоз и кибертормоз.
В международния Ден за безопасен интернет, който беше отбелязан днес, бе даден старт на кампанията по училищата под мотото „От теб з@виси“. Тя е насочена срещу езика на омразата и неетичното ползване на интернет и социалните мрежи. Школата, които желаят да се включат в кампанията, могат да проведат тематични интерактивни занятия с учениците.
От сайта на Центъра за безопасен интернет може да се свали и разпечата оформен като страница във Фейсбук шаблон. На централната празна част на мнимата фейсбук страница може да се напише някакво обидно или неуважително изявление. В работа по групи учениците ще трябва да измислят и напишат отговори и коментари, които според тях няма да доведат до възникване на конфликт, а напротив – ще помогнат да се излезе безболезнено от неприятната и често срещана ситуация. В обща дискусия накрая участниците ще могат да обобщят своите изводи за начините да се противодейства на широко разпространения в онлайн средата език на омразата, като така всеки даде своя принос за превръщане на интернет в едно по-добро място за общуване, забавление, учене и информиране.
За учителите на сайта са качени и планове за занятията и насоки за провеждане на интерактивното занятие с учениците.