Шок! Варненци отново с двойни фактури за ток. "Енерго про": Техническа грешка е (обновена)
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Абонати на "Енерго про" във Варна отново са получили две фактури за ток за период от 49 дни с един падеж на плащане. Това алармира пред потребителка на енергото. Целият блок, в който живее жената е изпаднал в такава ситуация, пише Varnautre.bg.
На 17 април 2015 г. "Енерго про" извършило планова подмяна на електромерите в цялата жилищна сграда. При подмяната предупредили абонатите, че ще получат две фактури за съответния месец.
"Казаха, че ще е просто сметката за месеца, разделена на две. Преди и след новия електромер. Да, ама не! На 8 април получаваме фактура за периода 26 февруари - 27 март (163.88 лв) с падеж на плащане 11.05.2015 г. На 23 април получаваме втора фактура за период 28 март - 17 април (72.42 лв.) с падеж на плащане пак 11.05.2015 г. Общо 236,30 лв за период от 49 дни", разказа бясната потребителка.
Тя допълни, че през януари, когато отново се вдигна шум около двойните фактури за ток на някои от абонатите във Варна, хората от същия блок пак са били от "печелившите" с по две сметки. "Тогава валяха обещания за глоби, санкции, изказваха се политици ... и какво? Ние платихме две сметки. Нещата утихнаха и само няколко месеца по-късно пак същото", коментира ощетената потребителка.
"Писна ми от беззаконието и своеволията на това дружество. Не ме интересуват графиците им на отчитане, подмяната им на електромери и прочие. Интересува ме това, че за пореден път трябва да лиша семейството и децата си от нещо, за да платя техните прищевки да отчитат когато им скимне", каза тя.
В следобедните часове агенция ПИК получи коментар от "Енерго про" по повод казуса. Ето какво гласи той:
"Енерго-про" извършва поетапна смяна на електромерите в различни райони. Стандартно, при смяната на електромер, се извършва отчет на показанията на стария измервателен уред в момента на демонтажа. За отчетеното потребление се издава фактура.
В конкретния случай с жилищните кооперации, в които са сменени електромерите през последните дни, на клиентите е издадена фактура, която, в резултат на техническа грешка, е с падеж, който съвпада с падежа на фактурата за предходния месец. В момента техническата грешка се отстранява и падежът ще бъде коригиран.


