ШОК И УЖАС: БТВ пред фалит след спирането на хазартните реклами. Закриват Нова Нюз, режат заплати до кокал, край със скъпите шоу програми

ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Близо 200 милиона по-малко в касите на БТВ и Нова тв от следващата година! Бюджетите на двата либерални рупора ще се стопят наполовина от отрязаната от депутатите реклама на хазарт. Двете медии ще изпаднат в тежка абстиненция, защото те са не по-малко хазартнозависими от несретниците по игралните казина и в онлайн залозите.
Заплатите на Мария Цънцърова и Лора Крумова от по 20-30 хиляди лева ще бъдат рязани драстично или ще последват в канала рекламите със Стоичков и Рачков.
БТВ губи половината си приходи от забраната на рекламата на хазарт - на практика телевизията ще фалира или ще се свие два пъти, докато се върне 10- 15 години назад.

Вместо по 150 милиона годишно от реклама в медията ще влизат наполовина по-малко. Телевизията ще трябва да къса живо месо от реалити формати и живи предавания. Ще се режат до кокал заплати, работни щатове, продуцентите на външни продукции ще фалират, пише "Bnews".
Не по-малък шок и ужас ще е в Нова ТВ. Там губят 1/4 от приходите. Сръбският авантюрист Драган Шолак, който има тежки ликвидни проблеми и го разнасят за тях из цяла Европа, ще загуби златната си кокошка у нас и ще бъде принуден да връща активи на предишните собственици на Нова и Виваком, които останаха в дълбоката сянка през цялото време.
Всъщност, вероятно и това е целта на цялото благородно начинание, което се подготвя от близо цяла година от ГЕРБ и ДПС. Преди няколко месеца Шолак изгони с охрана от сградата на телевизията главния продуцент и шефа на новините, които бяха остриетатата на партията на Борисов в телевизията. По данни от миналата 2023 година Нова ще загуби 1/4 от приходите си или 42 милиона лева. Това вещае силно влошаване на тв продукция, закриване на "Нова Нюз", рязане на скъпата публицистика и сигурен финансов крах.
Евтините индийски сапунки ще залеят двата либерални флагмана за сметка на скъпите шоу програми на Халваджияните и Нико Тупарев и огромните заплати на Виктор Николаев, Цънцърова и Лора Крумова.
Предвид данни на НСИ за общите приходи от реклами на всички телевизионни оператори рекламата на хазарт през 2022 съставлява 62% от тях или мнозинството от всички реклами. Това означава, че българските телевизии не биха могли да съществуват в сегашния си вид без сътрудничество с хазартния бранш.
През 2023 на bTV Медиа Груп се падат почти половината вложения в телевизионни реклами на хазарт или 74 млн. лв. при над 96 млн. през 2022. За сравнение общите приходи на дружеството през 2021 възлизат на 149 млн. лв., като липсват публични отчети за по-скорошен период. Nova Броудкастинг Груп са другият голям играч и следват bTV по приходи от такива реклами. По последните достъпни данни може да се заключи, че до 1/2 от приходите на bTV и до 1/4 от тези на Nova са от реклама на хазарт.
Данните и графиката са на "Землевеж"