ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Рязък скок на цената на шофьорските курсове. В сряда ще бъде гласувано задължителните часове по кормуване за бъдещите шофьори да се увеличат от 31 на 45. Бизнесът вече пресмята, че това вероятно ще доведе до поскъпване на обучението с 300 лева.
Промените са на Министерството на образованието. В сряда те ще бъдат гласувани окончателно от работна група. За да влязат в сила е нужен само подпис на образователния министър. Реалната промяна ще се случи от края на август или в началото на септември, когато ще се промени и цената на курса.
Целта на увеличаването на часовете е да се гарантира по-добро обучение на бъдещите шофьори и по-малко инциденти на пътя. С тази цел на следващ етап се предвижда и въвеждането на симулатор за практическите занятия на кандидат-водачите.
Повече кормуване и по-малко обучение на теория - това предвиждат промените. „Ще бъдат включени по-голям брой часове за шофиране в извънградски условия. Времето за шофиране по магистрала също ще се увеличи. Ще има задължително шофиране през нощта, както и в трафик”, каза председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов, съобщава Нова телевизия.
Колко по-малко ще са часовете по теория, тепърва ще се уточни. „Има много неща, които биха могли сами да се прочетат, затова не е необходимо наказанията да се знаят наизуст”, посочи още Йонко Иванов.
Вътрешните изпити също ще отпаднат. Цената на обучението обаче със сигурност ще скочи. Ако в момента се заплаща между 650 и 800 лева, след промяната сумата ще скочи с между 250 и 300 лева. На следващ етап от промените, в курсовете вероятно ще влязат и симулаторите за кандидат-водачите.
„Симулаторите са навлезли в почти целия Европейски съюз преди повече от 10 години и са се наложили като успешен модел за обучение”, коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.
За част от инструкторите симулаторите не са добра идея и се заканват, че ако бъдат принудени да ги купуват, ще започнат протестни действия.
„Поредната налудничава идея. Този тренажор не може да намери реално място в обучението. Измеренията, усещането, навиците, които се придобиват, след това не намират абсолютно никакво приложение”, посочи автоинструкторът Красимир Георгиев.