ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
През септември от Съвета за електронни медии (СЕМ) ще направят мониторинг, за да проверят дали проблемът с "крещящите" реклами по телевизора е изчистен. Срокът за изравняване на нивото на звука на търговските послания спрямо останалата част от продукцията изтече на 30 юни.
"Ако има разминаване, ще пристъпим към санкции", посочи шефът на съвета доц. Георги Лозанов пред БНТ. За първо нарушение тя е 3000 лв. Според Лозанов една от причините все още рекламите да стряскат зрителите е в това, че рекламодателите са сключили договорите си с телевизиите, преди да се въведе изискването, и клиповете са били готови отдавна.
При нас продължават да идват жалби срещу високия звук на клипчетата, но са по-малко от обичайното, уточни доц. Лозанов пред "Труд".
Регулирането на звука се прави чрез софтуер, който не трябва да допуска по-високи нива спрямо останалата част на програмата. Получихме информация от АБРО, че този процес е започнал, каза още Лозанов.
В СЕМ постъпват и жалби срещу песни, които се излъчват по телевизиите "Сити" и The voice и по радио "Фреш". В оплакванията става дума за парчета на Дженифър Лопес, хип-хоп дуото "Макълмор" и Райън Луис и Каси.
Музикалните произведения на английски език са предмет на авторското право, а визираните медии са със специализиран музикален профил и в съответствие с това излъчват клипове, които са хитове в световните класации, обясниха от СЕМ. Надзорниците са направили проверка и не са установили нарушение на закона за радиото и телевизията.


