Ще подкрепи ли Урсула фон дер Лайен България и Европа в битката за "Фолксваген? Или отново ще си говорим празни приказки за джендъри, бежанци и ледници
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Урсула фон дер Лайен пристига в България. Но знае ли новата шефка на Еврокомисията в каква точно страна каца?
В страната, където хората са точно 5 пъти по-бедни от Германия.
В страната с десетото най-бързо намаляващо население в целия свят.
В страната, където 1 работещ в частния сектор издържа 1.5 пенсионера, 1 неработещ, половин държавен чиновник и половин дете.
Ако г-жа фон дер Лайен смята, че отивайки на среща с нашия премиер Борисов ще помогне както на себе си, така и на него с приказки за световния мир, подпомагането на петия джендър, интеграцията на милиони цигани и араби, някой стопен ледник и продължаващата ялова европейска дипломация за Брекзит, много се лъже.
Българите искат най-накрая да забележат видимата, недвусмислена и бъдеща национална полза от членството ни в ЕС. Както Роналд Рейгън някога беше казал, свободата не е на повече от едно поколение от изчезване. Същото е и с ЕС. Българите сме сред най-големите еврооптимисти на континента, тъй като приемането ни в съюза беше кулминация на десетилетието с най-бързо икономически растеж вероятно в цялата ни 13-вековна история и еманация на измъкването ни от лапите на комунизма. Но пред страната ни тепърва предстои преминаване през чисто европейска икономическа криза, когато подобно на испанци, французи, италианци, гърци и източно-германци, българският народ ще обеднее следствие на грешки на самия ЕС.
А такава криза вероятно вече е започнала от Германия и Италия, като идващият през есента Брекзит просто ще бъде нейният катализатор.
В подобен тежък момент Европейският Съюз и г-жа фон дер Лайен трябва да дадат на българите материалната полза от членството ни в ЕС. Нещо, което можем да посочим. Да пипнем. Да снимаме и да изпратим на своите роднини зад граница. С което да се похвалим пред всеки европеец и американец като кажем „направено в България“.
И това нещо трябва да бъде заводът на Фолксваген в София.
Вторият най-голям завод на най-големия производител на коли в света.
Завод, който ще залее Европа с най-добрите бюджетни джипове в следващите 7 години.
Завод, който ще залее света с електрически и хибридни пасати и голфове в следващите 15 години.
Завод, в който български и немски програмисти ще създават софтуера на следващите поколения автономни автомобили.
Завод, който ще допринесе много повече за намаляването на вредните емисии и овладяването на климатичните промени, отколкото всички европейски проекти за броене на щъркели и лалугери.
Завод, който ще превърне членството ни в Шенген неизбежно, защото ще се превърнем в един от топ 5 автомобилни износители Европа.
Проект, който ще изравни икономиките на България и Словакия.
Както в ПИК първи разкрихме, България е изравнила резултата в състезанието с Турция и очакваме дори да поведе с едни гърди след подаването на подобрената ни оферта, обявено от президента Росен Плевнелиев. Въпреки че потвърждение, че това се е случило и от Министерство на икономиката са изпълнили заповедта на премиера Борисов за пращане на офертата, все още няма.
Все пак време е и Европа да се събуди от тежкия сън на либералното безхаберие и дипломатическа импотентност и да разбере, че битки като тази за Фолксваген не са български, а европейски. Време е тази Европа да застане зад Борисов и България в това състезание с цялата си тежест на 25 пъти по-голям пазар с 42 пъти по-голяма финансова и банкова система.
Ако г-жа Урсула фон дер Лайен застане с Европейската Комисия зад България, вече не София, а Анкара ще е джуджето в надпреварата за ново поколение индустриализация. И турските държавни гаранции с кредитен рейтинг BB- ще са смешни пред европейските банкови гаранции с най-високия възможен рейтинг AAA.
Ако ли пък не, още в неделя в три немски провинции темата за забравената Европа ще бъде експлоатирана умело от една партия, в която един стар черно-червен дух може би все още е жив.