ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Транспортната фирма "Юбер", която е алтернатива на класическите таксита, регистрира нетни неодитирани загуби от повече от 160 милиона долара за първата половина на 2014 г., според онлайн публикация на "Gawker", позовавайки се на вътрешни документи. Тези загуби едва ли са изненада за стартъп, който се разраства в световен мащаб и чиято оценка достигна 1 млрд. долара, коментира "Маркетуоч". "Когато виждате компании с толкова пари и разрастваща се толкова бързо, няма нужда да ви казвам, че те не са печеливши", обясни Макс Уолф, икономист на "Manhattan Venture Partners". "Юбер" от своя страна отговори с подобна реакция. "Шок. Ужас. Юбер е на загуба. Това едва ли е новина. Това е просто бизнес, ти увеличаваш капитала си, инвестираш пари с надежда да растеж, правиш печалба и това генерира възвръщаемост за инвеститорите" , каза говорител на компанията. "Gawker" публикува снимка на документите, удостоверяващи, че нетните загуби на компанията през 2013 г. са в размер на 56,5 млн.долара. Неодитираните приходи на "Юбер" през периода са в размер на 104 млн. долара и 103 млн. долара през първото полугодие на 2014 г. Много стартиращи компании работят на загуба, поради необходимостта да растат бързо. А "Юбер" прави разходи заради целта си да се разшири в световен мащаб", заяви говорителят на компанията, добавяйки, че загубите са очаквани предвид нелеката бизнес среда. Понастоящем "Юбер" предлага услугите си в 58 страни и 323 града по целия свят. Компанията демонстрира агресивен растеж в Китай, където отделя 1 млрд. долара за развитие през 2015 г.