ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Младежите нямат доверие в медиите, твърди проучване, представено в събота от Асоциацията на европейските журналисти – България. То е осъществено в Интернет през август т. г. Участвали са 1200 младежи, 54 представители на медии и 32 представители на младежки организации.
Тийнейджърите до 19 години имат най-високо доверие към медиите и колкото повече расте възрастта и образователният ценз, това доверие спада. Същото се отнася и за наличието на телевизор в дома - с нарастването на възрастта процентът на имащите телевизор спада.
Младежите между 25 и 30 години се доверяват на интернет медиите, вместо на традиционните - вестници и телевизии.
Всички анкетирани смятат, че образът на младежите в българските медии е много лош.
СТранен извод от проучването е, че тийнейджърите не разпознават езика на омразата в медиите - повечето от тях отбелязват, че никога не са срещали език на омразата в медиите, докато такава липса регистрират само 10 процента от по-големите.
Допитването е установило, че има голямо разминаване между това, което медиите смятат за интересно за младежите и това, което младежите искат да виждат в тях.
Според 65 процента от представители на медиите младежите се интересуват от забавление. Младежите, от своя страна, пък декларират, че биха искали да виждат повече информация за политика, бизнес развитие, образование и здравеопазване.


