ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
„Булмаркет“ще инвестира в нова система за сигнализиране и безопасност на влаковите си композиции. Това съобщи собственикът на компанията Станко Станков по време на церемонията, на която бяха наградени десет служители на фирмата, участвали като доброволци в спасителната операция в Хитрино.
Станков заяви още, че ще се бори да изчисти името на компанията си след трагедията в Хитрино, където дерайлира влакова композиция на „Булмаркет“. Сигурността е приоритет и в момента, увери собственикът на „Булмаркет“.
„Всички екипи на машинисти, които пътуват, са изрично инструктирани, допълнителни мерки за сигурност са дадени, следим изкъсо скоростта, имаме джипиеси и постоянно контролираме. Освен това сме взели решение и говорихме с немски специалисти - има едни такива специални системи, които, и да има някакъв проблем, да има възможност за човешка грешка, автоматично на гарите сами ограничават скоростта до необходимата, с която трябва да мине влакът“, обясни Станков. Такава система ще бъде монтирана веднага след Нова година в Хитрино.
На церемония в офиса на компанията Станко Станков награди своите служители, които нарече „герои“. Те са имали задачата да претоварят в камиони пропилена от дерайлиралите цистерни и да го превозят обратно до първоначалната точка на натоварване – „Нефтохим“- Бургас. Впоследствие са били наети кранове и лодки, с които цистерните са били преместени от мястото на катастрофата в кариера, където допълнително са разгазявани. Предстои да бъдат азотирани и преместени на друг терен, където да бъдат ликвидирани. Ръководителят на спасителния екип на компанията Димитър Баев, който е и зам.-управител, разказа, че два са били най-трудните моменти. Първият е бил свързан с тампонирането на фланеца на цистерна № 7, който е бил срязан. „Всички шпилки и гайки бяха срязани, той се държеше на едни 2 милиметра и ледът, който се беше образувал от постоянния теч на газ, успя да го задържи максимално дълго време, за да могат момчетата да влязат. Буквално с гърди срещу фланеца работиха до момента, в който той беше абсолютно обезопасен да не изпуска газ“, разказа Баев. Другият труден момент е бил свързан с изправянето на падналите цистерни. Имало е риск дали при завъртането ще издържи рамото на цистерната, дънните и страничните клапани.
„През цялото време всички хора – и наши, и другите, които бяха на площадката, кранисти и такелажници, шофьори на тежка механизация, бяха инструктирани в случай, че забележат теч, усетят миризма или нещо друго се случи - аларма и веднага имахме ред, по който трябваше да се евакуираме всички“, сподели Баев.