ГОРЕЩО
Мащабна спецакция срещу пране на пари в София: Иззети са 400 000 евро и множество ценности
След акцията в Ловеч и София: Росен Стъкларя остава за постоянно в ареста
Деница Сачева охлади мераците на ППДБ - каза защо Борисов трябва да остане начело на ГЕРБ
Александър Йорданов за срещата с ППДБ при Радев: Различия в мненията - нула. Акъл - един. Но за власт мерак - неугасим
ОТ ПОСЛЕДНИТЕ МИНУТИ: Ръководството на БСП подава оставка - Зафиров остава лидер
Реклама на сладоледи дискриминира хората с говорни проблеми
Комисията за защита от дискриминация осъди „Нестле България” АД, тъй като тяхна реклама създава тормоз над хората с говорни дефекти. Решението е резултат от жалба на заекващата Б.К. от Монтана. Тя се оплакала от рекламата на сладоледите „Магнум Чи-Чи”. В нея рапърът Устата се прави на заекващ и бива прекъсван на сричката „чи”, когато иска да попита накъде е пътят за Чирпан. Според Съвета за електронни медии обаче, сричката е „чир”, а не „чи”, както се оправдават от „Нестле”. В решение на КЗД пише, че „в случая използваният рекламен похват – заиграването с говорен дефект – заекване, е проява на незачитане на човешкото достойнство на лицата със същия или подобен проблем”. Според Комисията, „Нестле” нарушава Закона за защита от дискриминация. Затова се „препоръчва” на фирмата „да се въздържа от рекламиране на своите продукти по начин, който поставя лица, притежаващи защитен признак по чл. 4, ал. 1 от въпросния закон, в положение, което накърнява достойнството им и създава враждебна, обидна, застрашителна, унизителна или принизяваща среда. Решението подлежи на обжалване пред Административен съд – София град.препоръчано


