ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Близо 12 млн. лв. са похарчили за кампаниите си за евровота всичките 24 партии, коалиции и независими кандидати, които участваха в надпреварата през май. Това показват финансовите им отчети пред Сметната палата, публикувани вчера. Нито една формация не е скрила харчовете си от националните одитори, но
две са се забавили с декларирането им. Партия „Зелените” и прочулият се покрай скандалите с присвоени ЕГН-та Съюз на комунистите в България, са подали отчетите си след предвидения в закона едномесечен срок, пише „Монитор”.
Отчетените от ББЦ харчове за агитация са точно 1 926 301 лв., голяма част от които са набрали от дарения. Втора по харчове за кампанията е „Коалиция за България” с 1 899 282 лв. Въпреки сериозната сума социалистите не успяха да реализират целите си и вкараха едва четирима евродепутати. От разходите става ясно, че БСП е наблегнала на агитацията през различни видове медии и по-малко на плакати и концерти.
На масовите партийни прояви в кампанията са заложили обаче от ГЕРБ, които са трети в класацията по изразходвани средства за вота с отчетените 1 622 992 лв. От данните пред Сметната палата става ясно, че партията на Бойко Борисов е похарчила близо половин милион лева за предизборни концерти, събрания и форуми.
Третата по резултати на вота – ДПС, пък е четвърта по харчове с отчетените 1 610 078 лв. Партията е разчитала в голяма степен на агитация с плакати и флаери, става ясно от отчета й.
Близо 1 400 000 лв. е изляла в кампанията си „Атака”. Парите обаче са отишли на вятъра, тъй като партията не успя да спечели нито едно място в ЕП. Формацията на Волен Сидеров е отчела и над 82 000 лв. неразплатени средства към доставчици на материали и услуги. С борчове от 53 000 лв. е приключила и кампанията и на коалиция АБВ на Георги Първанов, както и НФСБ на Валери Симеонов.
С най-скъпа кампания от независимите кандидати е бил Виктор Папазов – почти 100 000 лв.


