Последвайте ни в Google News Showcase
Трафик натискът в Пловдив се увеличава ежегодно и задръстванията ще стават все по-големи, ако Общината не инвестира в разширяване на пътната мрежа. По улици и булеварди всеки ден се движат над 200 000 автомобила, а други 134 000 влизат, излизат или преминават транзитно през града.
WINBET – 3 начални бонуса + 3 подаръка за Спорт, Казино и Live Казино! (18+)
От 2005 година насам трафикът на входно-изходните артерии на Пловдив е скочил двойно. Най-натоварени са Голямоконарско, Карловско и Асеновградско шосета. Данните са от проучването, направено от авторите на новия Общ устройствен план (ОУП) и комуникационно-транспортната схема, пише "Марица".
Моторизацията в Пловдив бележи огромен ръст, твърди инж. Димитър Попов, един от авторите на ОУП. През 2003 г. на 1000 обитатели се падаха 300-320 лични коли, а през 2016 г. вече са 475.
Заедно с останалите транспортни средства съотношението става 593 автомобила на 1000, като през последните години броят на МПС продължи да се качва нагоре.
Отеснелите пътища са другата причина за задръстванията. Експертите са предвидили проблема още при съставянето на предишния ОУП през 2007 г. Заложеното в него обаче не е изпълнено В последните години почти не са разширявани улици и булеварди, а новите трасета се броят на пръстите на едната ръка.
Проблемът с бързите тангенти и новите пътни връзки обаче не може повече да се отлага, защото след време градът ще бъде блокиран изцяло. За новата градска инфраструктура са нужни над 500 млн. лева според прогнозната стойност, без да се взимат предвид необходимите средства за отчуждаване.