BG EN

4 яйца дневно пазят от диабет

Здраве

4 яйца дневно пазят от диабет

7310
на 08.04.2015
4 яйца дневно пазят от диабет
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

Учени от университета на Източна Финландия установиха, че консумацията на 4 яйца седмично понижава цели два пъти риска от развитие на диабет от втори тип. Заболяването се дължи на неправилно хранене, затлъстяване, обездвижване и като цяло нездравословен начин на живот. Що се касае до кокошите яйца, полезните им свойства са обект на изследване още от 80-те години на миналия век.
За финландското проучване били привлечени 2000 доброволци, които били следени в течение на 30 години. В крайна сметка 430 от тях развили диабет от втори тип. Оказало се, че при тези, които ядат по 4 яйца седмично, рискът от развитие на заболяването намалял с 37%. В сравнение с тези, които изобщо не ги консумирали, рискът намалял цели два пъти.
Според друго изследване именно кокошите продукти способстват за развитието на диабет. Финландските учени обаче се противопоставят на подобна теза и твърдят, че в случая за това влияят други фактори - прекалената консумация на мазно месо, тютюнопушенето и липсата на движение. 
В същото време яйцата съдържат много полезни микроелементи, които понижават възпаленията, нерядко свързани с диабета.

препоръчано
свързани новини
Бомба x
Хороскоп за март: Трансформация и баланс за всички зодии Хороскоп за март: Трансформация и баланс за всички зодии
ПИК TV x
БЕЗПРЕЦЕДЕНТНА СИТУАЦИЯ! Радев наруши правилника на НС, но постави на място депутат от Възраждане (ВИДЕО) БЕЗПРЕЦЕДЕНТНА СИТУАЦИЯ! Радев наруши правилника на НС, но постави на място депутат от "Възраждане" (ВИДЕО)
ново
Днес: 123
горещо
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК