ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Днес разделите изглежда са много по-сложни, отколкото са били преди няколко поколения. Докато някога краят на една връзка беше само между двама души.
Днес много повече от двамата разделили се могат да станат свидетели на финалните и следфиналните реплики на бившите възлюбени, на чувствата и емоциите на единия, продиктувани от действията на другия след края. И всичко това се дължи на добре познатите ни социални мрежи, като особено голяма е заслугата, разбира се, на Фейсбук.
За това как се разделят хората в социалните мрежи, привеждайки в доказателство данни в проценти, пише "Дейли мейл", цитирайки данни от социологическото проучване на списание "Дифужън" във Великобритания за 2013 г. Изследването, обхванало повече от 2000 души, е посветено на това как хората отразяват личния си живот в социалните медии.
В резултат на все по-интегриращите се в живота ни социални мрежи, "почистването" на профила след раздяла е характерно за 42% от хората, участвали в изследването - те премахват бившия или бившата си от Фейсбук или престават да са негови/нейни последователи в Туитър по-малко от месец след раздялата. 34 на сто от хората пък изтриват всички снимки с доскорошното си гадже.
Освен това почти една трета от хората прекратяват всякакъв контакт и с приятелите, близките и роднините на бившия си.
Всеки трети човек пък смята за нормално изтриването на всички снимки със старата тръпка, за да бъдат напълно изтрити и дигиталните следи за съществувалата връзка и по този начин да бъде пренаписана личната история на всеки човек в социалната медия.
Около 1/5 (17%) от хората обаче продължават да "държат" бившия/та си в списъка с контакти, за да му докажат, че са с някой нов и са продължили напред въпреки раздялата.
От резултатите става ясно още, че този тип сайтове са място, където хората с разбити сърца могат да обявят на всеослушание, че са готови да проължат напред в живота си.
Двама от трима души (65 %) смятат за приемливо и това да парадират с новия етап от живота си, променяйки статуса си от "обвързан" на "необвъзран" още докато не е минал и месец от раздялата, а един от пет души (18% от всички) с удоволствие би написал, че отново е "обвързан", но с друг човек, през същият едномесечен период.
Близо една трета от хората смятат, че няма нищо нередно в това да качват снимки с новия си любим, нищо, че не са изминали 30 дни от раздялата с предишното им гадже.
Психологът и експертът по поведение проф. Крейг Джаксън от Бирмингамския градски университет коментира: "Тези данни потвърждават това, което много психолози досега подозираха за хората, отраснали заобиколени от социални медии - че дигитално те се влюбват бързо, но чувствата им могат да изчезнат също толкова бързо."


