ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Често ли сте разочаровани от снимките, които правите? Истината е, че заснемането на впечатляващи снимки е много по-трудно, отколкото си мислят повечето хора, най-вече защото е по-важно как снимаме, а не това, което снимаме.
Дори и най-красивите цветове и обекти могат да се окажат ужасни, ако този, зад камерата не разполага с нужните познания за това как се снима и не е убеден какво иска да покаже.
Предлагаме ви списъка на Make Use Of с 5 важни правила, които е добре да се спазват при правенето на снимки.
Това правило се спазва стриктно от всички професионални фотографи. Те никога не позиционират обекта точно в центъра на снимката. Разбира се, той не трябва да бъде ‘забит’ в един от ъглите, а трябва да приложите правилото за третините. За целта, разделяте снимката на 9 мислени еднакви квадрата и най-интересни снимки ще получите ако обектът е леко изместен в ляво, дясно, нагоре, или надолу. Можете да разположите вашия обект във всеки един от четирите пресечни точки на мрежата, или по протежението на една от четирите мислени линии.
В математиката, две количества са в златното съотношение, ако тяхното съотношение е същото като отношението на сбора им към по-голямата от двете величини. Това съотношение може да се илюстрира със Златен правоъгълник и Златна спирала. В някакъв смисъл, Златното сечение обяснява връзката на баланс между празното пространство и запълненото пространството. С други думи, за всеки 1 бит запълнено пространство, трябва около 1,6 бита празно пространство, за да го балансира.
В края на 19 век се появява нова концепция, наречена гещалтпсихология. Тази теория се опитва да обясни как хората могат да придобият смислени възприятия в привидно хаотичен свят, или казано с други думи, как умът организира отделните битове в единно цяло. Принципите на Гещалт определено са повече от абстрактни насоки, а не ясни правила. Те се опитват да обяснят защо, но наистина не дават много инструкции как нещата могат да се подобрят.
Когато композирате снимката, позиционирайте обекта, така че той да е ясно определен от пространството около него. Това помага на зрителите да възприемат това, което е в центъра на снимката. Групирането на обекти може да ви помогне, когато се опитвате да създадете чувство за баланс. Човешкият мозък може да следва контури и да вижда модели, дори когато те не са пълни. Въз основа на начина, по който се оформя сцената, зрителят може да види форми и модели, които всъщност не съществуват и това може да доведе до по-убедителен образ. Балансът е важен аспект на естетическата красота. Това може да означава, симетрия, но по-често означава, че има чувство за равновесие в снимката.
При пейзажи или други панорамни сцени, опитайте се да намерите елемент от обекта, който да води окото на наблюдателя в изображението – отляво надясно или отдолу нагоре. Такъв елемент може да бъде път, който се губи в далечината към планината – ледени късове, които се носят към ледник във водата; река, която се стича от планината; и така нататък. Формата, посоката и дълбочината на водещите линии може да създадат усещане за движение чрез снимката и това ще направи вашите снимки да изглеждат като живи, а не статични и скучни.
За някои, най-голямата трудност във фотографията е да се улови красотата и същността на триизмерната сцена в двуизмерна снимка. Макар че има много начини да се измами мозъка да мисли че двуизмерния образ е триизмерен, един от най-лесните начини за това е да се уверите, че снимката има преден и заден план, като и двата допълват набелязания обект.
Източник: digital.bg